مهر و دلدادگی، آخرین فصل از کتاب عمر استاد فرخ مهر

۰۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ | ۱۳:۳۵ کد : ۱۶۷۹۹ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۸۱۱
استاد علم و ادب و معلم فرزانه، بعد از فوت پیکرش را برای آموزش در اختیار دانشجویان پزشکی قرار داد.
مهر و دلدادگی، آخرین فصل از کتاب عمر استاد فرخ مهر

او بعد از مرگ هم  یک معلم باقی ماند ...

روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اراک در این خصوص مصاحبه ای دختر آن مرحوم انجام داد.

دکتر لاله فرخ مهر: پدرم عشق و علاقه خاصی به اراک داشتند و طبق وصیت ایشان، پیکرش برای امور آموزشی و پژوهشی دانشجویان پزشکی، به دانشگاه علوم پزشکی اراک اهدا شد.

این متخصص بیهوشی گفت: پدرم (استاد علی فرخ مهر) در بهمن ماه سال ۱۳۲۳ در آبادان متولد شد و عمر خویش را صرف تدریس در دانشگاه های تربیت معلم، دانش سراها، معلم پروری، تعلیم و تربیت، برگزاری انواع کلاس های آموزش داستان نویسی، فعالیت در کانون های پرورش فکری کودکان و نوجوانان و به عنوان کارشناس سازمان پژوهش و برنامه ریزی وزارت آموزش و پرورش در تدوین کتب درسی، سپری کرد چراکه او همواره خود را یک "معلم" میدانست.

وی افزود: پدر در ایام جوانی برای تحصیل به دانشگاه اراک آمدند و همان زمان زمینه ای برای ازدواج و تشکیل خانواده مهیا شد.

وی تاکید کرد: برای همه ما اجرای این خواسته سخت بود اما پدرم همواره در راه تعلیم و تعلم کوشا بود و به عنوان آخرین خواسته وی، این وظیفه بر روی دوش ما بود.

دکتر فرخ مهر خاطرنشان کرد: ایشان آثار متعددی از جمله آبادان شهر خوبان، تلخ و شیرین آبادان، اروند کنار و خرمشهر، آبادان خاک خوبان، یاد یاران، آبادان در نگاه هفتم، بچه های آبادان و خرمشهر، رمز گل یاس، دخترم گل بهار، کتاب آموزش انشا نویسی، موفق ها و ناموفق ها و بیش از چهل کتاب دیگر را به رشته تحریر در آورده اند؛ همین قلم توانمند پدر را به تهران کشاند و یکی از اعضا انتشار مجله رشد معلم شد، اما هرگز سلوک معلمی را فراموش نکرد.

گفتنی است از این استاد برجسته و توانا 3 فرزند به نام های دکتر لاله فرخ مهر متخصص بیهوشی و مراقبت های ویژه، دکتر سروش فرخ مهر دکترای مکانیک و دکتر گلرخ فرخ مهر دامپزشک به یادگار مانده است.

دانشگاه علوم پزشکی اراک این ضایعه دردناک را خدمت خانواده آن مرحوم و همکاران و دوستداران علم و ادب و شاگردان آن استاد فقید تسلیت می گوید.


( ۶ )

نظر شما :