افتتاح طرح مدیریت بیماران سکته حاد قلبی

۰۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ | ۱۹:۰۰ کد : ۱۶۸۵۲ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۴۸۰
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک از افتتاح و راه اندازی طرح مدیریت بیماران سکته حاد قلبی(تله کاردیو مدیسین) در استان مرکزی خبر داد.
افتتاح طرح مدیریت بیماران سکته حاد قلبی

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر سید محمد جمالیان، در نشستی وبیناری با حضور دکتر جهانگیری معاون اول رییس جمهور، دکتر نمکی وزیر بهداشت و تیم همراه، گفت: هر ساله تعدادی زیادی از ماموریت های اورژانس را بیماران قلبی، تشکیل می دهند.
وی افزود: در سال گذشته از پنجاه و دو هزار ماموریت اورژانس، تعداد پنج هزار و دویست ماموریت به بیماران قلبی اختصاص یافت.
وی ضمن اشاره به صنعتی بودن استان مرکزی، بیان کرد: در استان ما صنایع بزرگی همچون آب سنگین، آلومینیوم، پالایشگاه، پتروشیمی، واگن پارس و ...فعالیت می کنند، بنابراین حوادث صنعتی زیادی رخ می دهد.
وی در ادامه تصریح کرد: همچنین استان مرکزی در شاهراه مواصلاتی غرب به شرق کشور قرار دارد که روزانه حوادث ترافیکی کثیری رخ می دهد.
متولی سلامت استان مرکزی تاکید کرد: یکی از آسیب پذیرترین بیماران، گروه های قلبی هستند که زمان نقش کلیدی در درمان و بهبود این بیماران دارد، خدا را شاکریم امروز با تلاش های دکتر نمکی و دکتر کولیوند این طرح در استان افتتاح شد و از امروز زمان رسیدن بیماران قلبی به بخش آنژیوگرافی بسیار کاهش پیدا می کند که نتیجه آن بهبودی روند درمان و کاهش قابل توجه عوارض است.
دکتر جمالیان در حاشیه این نشست، گفت: به دنبال اپیدمی کرونا، ماموریت های اورژانس پیش بیمارستانی چندین برابر گردید، بنابراین در ۲۶ شهریور سال ۹۹ به مناسبت روز اورژانس، کلنگ زنی ۱۱  پایگاه شهری به همت خیرین آغاز شد که با عنایت به الطاف خداوند متعال در روز عید سعید فطر شاهد افتتاح و بهره برداری بیش از ۳ پایگاه هستیم.
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک در پایان ضمن تشکر مجدد از حمایت های همیشگی وزارت بهداشت و اورژانس کشور گفت: امیدواریم که در مجهز کردن این پایگاه(آمبولانس و تجهیزات) مثل همیشه مورد عنایت وزارت بهداشت و سازمان اورژانس کشور قرار بگیریم تا خیرین سلامت نیز کماکان انگیزه کمک و یاری بخش سلامت را داشته باشند.


( ۱ )

نظر شما :