کاهش ۳۷ درصدی تعداد بستری ها در ماه جاری

۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ | ۱۷:۴۵ کد : ۱۷۱۱۲ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۵۰۸
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: در ماه جاری موارد بستری از ۶۶۰ مورد بستری در هفته اول به ۴۱۳ مورد در هفته دوم رسیده که نشان از کاهش ۳۷ درصدی در این زمینه دارد.
کاهش ۳۷ درصدی تعداد بستری ها در ماه جاری

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر علی علیمحمدی در جلسه ستاد مدیریت بیماری کرونا، بیان کرد: در بازه زمانی مذکور ۵۲۷۶ مورد بیمار سرپایی به ۲۸۲۳ نفر کاهش یافته است که ۴۶ درصد افت نشان می دهد و در مرگ و میر نیز کاهش نسبی برابر با ۸ درصد رقم خورده است به طوری که ۱۰۶ فوتی هفته اول اردیبشهت ماه به ۹۸ نفر در هفته دوم رسیده است.
وی به وضعیت آماری بیماری کرونا در استان اشاره کرد و افزود: استان مرکزی در هفته اول اردیبهشت ماه ۵۹۳۶ مورد مثبت داشته است که این رقم در هفته دوم به ۳۲۳۶ مورد رسیده است که ۴۷ درصد کاهش رقم خورده است.
وی تاکید کرد: تاکنون ۱۰۳ هزار و ۲۷۷ تست رپید در استان انجام شده است که ۱۶ هزار و ۸۸۰ مورد مثبت شناسایی شده است.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری نیز در این جلسه خاطرنشان کرد: با توجه به وضعیت بیماری کرونا در استان، کادر درمان شاهکاری بزرگ را رقم زدند، استان به لحاظ بستری مقام اول را داراست و کادر درمان با همه توان در پشت سر گذاشتن این شرایط نقشی پررنگ داشته است.
بهروز اکرمی گفت: باید علل اینکه استان مرکزی رتبه اول بستری در کشور را کسب کرده است بررسی شود، باید چرایی کسب این جایگاه توسط استان ارزیابی شود تا براساس آن بتوان تصمیم درست اتخاذ کرد.
فرمانده انتظامی استان مرکزی هم در این جلسه گفت: در پیک چهارم ۱۱ هزار و ۸۱۹ واحد صنفی مورد بازدید قرار گرفته است که ۴۲۵۹ مورد تذکر دریافت کردند، ۷۴۹ مورد پلمب شدند و ۶۸۱۸ مورد نیز تعهد لسانی دادند.
سردار مفخمی شهرستانی بیان کرد: ۳۱ هزار و ۴۴۷ جریمه ۲۰۰ هزار تومانی ویژه منع تردد از ساعت ۲۲ تا ۳ صبح اعمال شد، ۱۲۰۰ دستگاه خودرو جریمه ۵۰۰ هزار تومانی و ۳۸۴۷ مورد جریمه یک میلیون تومانی دریافت کردند و ۳۵۷۰ خودرو نیز عودت داده شدند.
وی در پایان تاکید کرد: نیروی انتظامی با ابلاغ ستاد مدیریت بیماری کرونا ۳۹ نقطه را به شکل رسمی تحت کنترل خود قرار داد.


( ۱ )

نظر شما :