کاهش آمار مراجعین به سانتر کرونا

۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ | ۰۸:۰۲ کد : ۱۷۲۰۸ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۶۷۳
رییس مرکز آموزشی درمانی امیرالمومنین(ع) اراک از کاهش آمار بستری بیماران کرونایی در این مرکز خبر داد.
کاهش آمار مراجعین به سانتر کرونا

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر علی خانی دخت گفت: در هفته گذشته بالغ بر ۲۶۰ بیمار در این مرکز بستری بودند که خدا را شاکریم با تلاش های مردم و جهاد بی وقفه پزشکان، پرستاران و سایر همکاران درمان و افزایش روند واکسیناسیون، شاهد کاهش آمار بستری در هفته جاری بوده ایم.

وی با اشاره به اینکه بیمارستان امیرالمومنین(ع) اراک همچنان سانتر اصلی کرونا و اورژانس بیماران کرونایی است، افزود: در حال حاضر بالغ بر ۲۰۰ بیمار کرونایی در بخش های عادی بستری بوده و حدودا ۴۰ بیمار کرونایی نیز در بخش های ویژه تحت نظر قرار دارند.

وی تاکید کرد: با توجه به اینکه ظرفیت بخش های ویژه این مرکز تکمیل است، اما با عنایت خداوند متعال صف انتظار بیماران برای خدمات ویژه کاهش یافته است؛ به عنوان مثال هفته گذشته حدود ۱۰ الی ۱۵ بیمار در صف انتظار بخش های ویژه بودند این در حالیست که در این هفته صف انتظار خدمات ویژه به ۳ الی ۵ بیمار رسیده است.

دکتر خانی دخت در ادامه خاطرنشان کرد: آمار بیماران سرپایی، بستری، بیماران نیازمند خدمات ویژه و مرگ و میر در واقع بر یکدیگر به نوعی تاثیرگذار هستند و با توجه به کاهش آمار بیماران سرپایی مراجعه کننده (در زمان پیک چهارم حدود ۳۰۰ بیمار سرپایی و در این هفته حدودا ۱۰۰ الی ۱۵۰ بیمار سرپایی) تقریبا نیاز به یک فاصله زمانی ۷ الی ۱۰ روزه داریم تا شاهد کاهش محسوس بیماران کرونایی باشیم.

رییس بیمارستان امیرالمومنین(ع) اراک در پایان گفت: همکاران درمان در این موج سهمگین نهایت توان خود را به کار گرفته اند تا این موج را با حداقل آسیب و مورتالیتی(مرگ و میر) پشت سر بگذاریم و خوشحالیم که با تلاش های ریاست دانشگاه و سایر همکاران چالشی در خصوص اکسیژن و دارو وجود ندارد.


( ۱ )

نظر شما :