بیماری کرونا در افراد واکسینه شده خفیف بروز می‌کند

۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ | ۱۰:۵۱ کد : ۱۷۲۱۹ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۴۸۳
داده‌های یک برنامه ردیاب علایم بیماری کووید۱۹ نشان می‌دهد، افرادی که واکسن کرونا تزریق کردند در صورت آلودگی به این ویروس به بیماری خفیف کرونا مبتلا می‌شوند.
بیماری کرونا در افراد واکسینه شده خفیف بروز می‌کند

به گزارش وب دا مرکزی و به نقل از روزنامه دیلی میل، اپیدمیولوژیست ها  متوجه شدند که تنها یک سوم از افرادی که حداقل یک دوز واکسن کرونا را دریافت کردند، دچار علایم «کلاسیک» این بیماری که شامل درجه حرارت بالا، سرفه مداوم جدید و از دست دادن حس چشایی و بویایی است، می شوند.

این در حالی است که بیش از نیمی از افرادی که هیچ دوز واکسن کرونا را دریافت نکردند به این علایم هشدار دهنده مبتلا شدند.

مطالعات متعدد نشان داده است که تزریق واکسن های ویروس کرونا در حال حاضر در انگلیس در جلوگیری از انتشار ویروس یا آلوده شدن افراد بسیار موثر بوده است و میزان بستری بیماران کرونایی در بیمارستان و مرگ و میر ناشی از این بیماری را به شدت کاهش داده است.

با این حال هیچ واکسنی هم کامل نیست بطوری که برخی افراد واکسینه هنوز به کرونا مبتلا شدند به این معنی که آنها نیز دچار علایم کرونا می شوند.

با این وجود محققان خاطرنشان می کنند علایمی که آنها متحمل می شوند، بسیار خفیف تر از علایمی است که افراد واکسینه نشده تجربه می کنند.

مشخص شده است که با تزریق ۲دوز واکسن به بیش از ۹۵درصد مردم، از آنها در برابر ابتلا به عفونت کووید-۱۹، موارد شدید این بیماری و مرگ و میر ناشی از آن محافظت می کند.

بر اساس نتایج این مطالعه، حتی تزریق یک دوز از این واکسن سطح بالایی از محافظت در برابر کووید را ارایه می دهد، شانس بستری شدن در بیمارستان را کم کرده و میزان مرگ و میر ناشی از این بیماری را تا سه چهارم کاهش می دهد.


( ۲ )

نظر شما :