پیام تبریک رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک به مناسبت روز جهانی پرستار

۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ | ۱۳:۰۲ کد : ۱۷۲۳۲ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۸۳۳
دکتر سید محمد جمالیان در پیامی روز جهانی پرستار را تبریک گفت و افزود: همین که روزی در جهان به نام پرستاران نامگذاری شده، نشان از اهمیت و جایگاه این فرشتگان زمینی دارد.
پیام تبریک رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک به مناسبت روز جهانی پرستار

به گزارش وب دا مرکزی، متن کامل این پیام به این شرح است:

به نام خداوند جان و خرد

در روزهایی که بیماری مهلک کرونا به جان هم استانی هایمان افتاده، پرستاری و مراقبت از هم نوع جایگاه خودش را بروز می دهد و نشان می دهد که انصافا این یک شغل نیست بلکه عشق و است و پرستاران، عاشق!

به جرات می‌توان گفت که پرستاری یکی از پر استرس‌ترین مشاغل دنیا است و هر کسی قادر به انجام آن نیست مگر اینکه پای عشق و علاقه به این حرفه‌ در میان باشد، پرستاران و سایر کارکنان بخش بهداشت و درمان، نقشی اساسی در تامین سلامت جامعه ایفا می‌کنند.

شیوع ویروس کرونای جدید در سراسر جهان، یادآور این مسئله بود که بیماری‌های عفونی همواره یکی از معضلاتی هستند که بشر با آن‌ها مواجه است و تهدیدی مداوم برای سلامت انسان محسوب می‌شوند.

در چنین شرایطی بخش مهم و اعظمی از بار مقابله با عفونت‌هایی مانند ویروس کرونا، بر دوش کادر درمان و به ویژه پرستاران است.

علاوه بر مشکلات روزمره همه ما و مردم که در جامعه با آن دست و پنجه نرم می کنند، پرستاران از کمبود نیرو و تعداد زیاد بیماران، سیل عظیم مراجعین به مراکز درمانی در دوران های مختلف این بیماری، در معرض خطر بالای ابتلا به کووید ۱۹ و البته فشار روانی و دوری از خانواده را نیز تحمل می کنند، اما با وجود تمامی موارد و مشکلاتی که مطرح شد، همگی می‌بینیم که پرستاران عزیز در برابر تمام مشکلات مقاومت کرده و همواره مدافع سلامت جامعه بوده‌اند.

اینجانب ضمن تبریک مجدد به همه پرستاران، بر خود لازم می دانم از این فرشتگان سپیدپوش که همواره در طول مدت شیوع این ویروس بیش از هر روز دیگری قدردان زحمات پرستارانی باشم که سلامت خود را به خطر انداخته و در راستای حفظ سلامت جامعه و همنوعان خود جان فشانی می‌کنند.


( ۳ )

نظر شما :