پیام رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک به مناسبت حلول ماه شوال و فرا رسیدن عید سعید فطر

۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ | ۱۱:۰۳ کد : ۱۷۲۴۳ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۴۷۱
دکتر سید محمد جمالیان در پیامی فرا رسیدن عید سعید فطر را تبریک گفت.
پیام رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک به مناسبت حلول ماه شوال و فرا رسیدن عید سعید فطر

به گزارش وب دا مرکزی، متن پیام بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

استشمام شمیم عطرآگین و سکر آور عید همایون فطر از پنجره الهی و الوهی رمضان نوید چیدن میوه های صمدانی استجابت از شجره طیبه انعام حضرت قَاضِیَ الْمَنَایَ را به دست نسیم حلول شوال می سپارد.
از برای آنکه میخانه ربانی و این سفره عاشقی رمضان از این پس تا ماه صیامی دیگر دست از کار خواهد کشید، دلداگان و مدهوشان حریم وَاهِبَ الْهَدَایَا قدر آخرین پیمانه لاهوتی را می دانند، اما بی شک فراق از مهمانی حضرت یار و ترنم افلاکی ربنا تنها با نیایش خالصانه درگاه حضرت کَاشِفَ کُلِّ مَکْرُوبٍ میسر خواهد بود.
در ماه تمحیص انسان یک ماه خود را از همه رجس ها و رجزها پاک می کند و با والرجز فاهجر و مانند آن مانوس می شود و چه نیکو خواهد بود اگر از این عادات محسنه تا رمضان بعد محارست کرده و به سبز اندیشی قدسی شهر الصیام والانابه دائما جامه عمل بپوشاند. بی شک در اینصورت بحر ملکوتی برکات و رحمات حضرت خَیرَ الْمُنْزِلینَ در رگ های خشک زندگی جاری و ساری می شود.
همانا، عبادت و روزه داری مدافعان سلامت در بیمارستان های استان با لباس های حفاظت فردی و ماسک و شرایط سخت این عزیزان دو چندان دشوارتر بود، ولیکن این عزیزان بندگی کردن، در حالی که خدمت به بنده خدا می کردند، عاشقی کردند در حالی که بالین بیماران کرونایی را تجلی‌گاه معشوق ساختند و حسرت و غبطه این حال خوش را بر دلهای ما نهادند.
امسال نیز همانند سال گذشته ماه رمضانی را تجربه کردیم که گرفتار ویروس منحوس کرونا بودیم و شاهد درس‌هایی بزرگ از پایداری و استقامت، دل‌سپردگی به مهر و استعانت خداوندی و در عین حال تجلیگاه زیباترین کارها و اقدامات خداپسندانه مردم، مسولین و پرسنل حوزه سلامت در کمک‌ به مهار این بیماری.
اینجانب بر خود لازم می دانم عید سعید فطر، نماد برجسته رهایی از قیود مادی و عروج در فضای رحمت و آرامش الهی را به تمامی مسلمانان به خصوص کسانی که در راه ارتقاء سلامت در استان مرکزی سعی و تلاش می کنند و هدفی جز تقدیم آرامش به هموطنان خود ندارد، به ویژه کادر بهداشت و درمان، کارکنان، اساتید و دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی اراک، تبریک عرض نموده و استمرار خالصانه بندگی پروردگار متعال و مهربانی و همدردی با بندگان پروردگار را مسئلت می نمایم.

دکتر سید محمد جمالیان
رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی اراک
یکم شوال ۱۴۴۲


( ۲ )

نظر شما :