بازدید نماینده مردم اراک از فاز سوم بیمارستان آیت الله خوانساری و دستگاه شتاب دهنده

۰۱ خرداد ۱۴۰۰ | ۱۷:۴۴ کد : ۱۷۴۶۲ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۵۴۶
دکتر علی اکبر کریمی نماینده مردم شریف شهرستان های اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی به همراه رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک از روند ساخت و ساز در فاز سوم خیرساز بیمارستان آیت الله خوانساری و دستگاه شتاب دهنده خطی این مرکز که یکی از به روزترین دستگاه های جهان است، بازدید کرد.
بازدید نماینده مردم اراک از فاز سوم بیمارستان آیت الله خوانساری و دستگاه شتاب دهنده

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر کریمی در حاشیه این بازدید، گفت: با توجه به اینکه بیمارستان آیت الله خوانساری مهم ترین مرکز درمانی بیماری های سرطانی در سطح استان مرکزی می باشد و سرویس های این مرکز درمانی فرا استانی است از این رو تجهیز این بیمارستان به تجهیزات بروز و جدید یک نیاز ضروری است.
وی اظهار داشت: طبق پیگیری و بررسی های صورت گرفته، دستگاه شتاب دهنده برای این مرکز دریافت شده و هم اکنون مراحل نصب دستگاه در حال انجام است ضمن اینکه عملیات ساختمانی و آماده سازی محیطی برای نصب این دستگاه نیز صورت گرفته است.
وی همچنین به فاز سوم این مرکز و راه اندازی آن در آینده و کمک به خدمات دهی بیشتر به هموطنان اشاره کرد و تاکید کرد: نرخ ارز دولتی که به این‌ پروژه اختصاص پیدا کرده(بر اساس ارز آزاد) به مبلغ ۱۲۰ میلیارد تومان است که در بیمارستان آیت الله خوانساری اراک انجام شده تا در خدمت مردم شریف استان قرار گیرد.
دکتر کریمی در پایان توسعه بیماری های سرطانی در کشور به خصوص استان مرکزی و نیاز ضروری به توسعه تجهیزات را یادآور شد و گفت: امید است که این دستگاه هر چه سریعتر (‌تا پایان تابستان سالجاری) به مرحله بهره برداری برسد.


نظر شما :