استفاده بیشتر از تخصص اعضای هیات علمی دانشکده بهداشت

۰۲ خرداد ۱۴۰۰ | ۱۰:۳۸ کد : ۱۷۴۷۷ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۵۴۳
در نشست هم اندیشی بین متخصصین و اعضای هیات علمی دانشکده بهداشت و روابط عمومی دانشگاه و نماینده صدا و سیمای استان مرکزی، بر استفاده هر چه بیشتر از توان و تعامل گسترده تر در جهت ارتقاء سلامت جامعه تاکید شد.
استفاده بیشتر از تخصص اعضای هیات علمی دانشکده بهداشت

به گزارش وب دا مرکزی، مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: در این نشست اعضای هیات علمی دانشکده بهداشت انتظارات خود را بیان کردند و خواستار همکاری و حمایت سایر دستگاه های اجرایی علی الخصوص صدا و سیما بودند.

یاسر قربانی بیان کرد: بر اساس دستور وزارت بهداشت، دانشگاه علوم پزشکی اراک در چند سال اخیر ماموریتی مبنی بر بحث آلاینده ها داشته است که تیم بهداشتی دانشگاه تمام تلاش خود را در راستای متقاعد سازی مجموعه استان به سمت آلاینده ها و بررسی منابع تولید، ماهیت، کنترل و اثر بخشی آلاینده ها بر سلامت و ایجاد بیماری دارد که این روند در یک سال و نیم گذشته قدرت بیشتری گرفته است.

رییس دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اراک هم خاطرنشان کرد: در امر آموزش و پژوهش در سطح دانشگاه علوم پزشکی اراک، در مرحله اول سطح دانشجوها را در زمینه سلامت و آگاه سازی در خصوص تاثیر آلاینده ها ارتقا دادیم و هم اکنون خواستار آگاه سازی عموم مردم(جامعه هدف) بر اساس استانداردهای صدا و سیما هستیم که دانشگاه علوم پزشکی اراک به خصوص دانشکده بهداشت در این زمینه آمادگی کامل خود را اعلام می کند.

دکتر علی کولیوند در ادامه به انجام طرح پیشنهادی دانشکده بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی در مورد آلایندگی هوا اشاره کرد و افزود: این طرح در یک بازه زمانی یک ساله تمام آلاینده های مهم شهرستان را پایش می کند، اثر این آلاینده ها را در مرگ و میر و ایجاد بیماری می سنجد و سهم منابع طبیعی و مصنوعی را در ایجاد آلودگی مورد بررسی قرار می دهد که هم اکنون در انتظار تصویب این طرح هستیم.

وی یادآور شد: در این طرح کل پسماندهای سطح شهر در تمامی مراحل (تولید، جمع آوری، حمل و نقل و بازیافت و ...) مورد بررسی و آنالیز قرار می گیرد که این روند نیازمند ورود نیروهای هیات علمی دانشگاه و باتجربه به حوزه صدا و سیما است تا با پخش فیلم و محتوای های مناسب و استفاده از دانش اساتید، آگاه سازی مردم در این خصوص صورت بگیرد.

مصطفی ابراهیمی نماینده صدا و سیمای استان مرکزی هم گفت: در راستای تعاملات فی مابین، صدا وسیما می تواند فیلم و محتوای تایید شده تحت نظر و تخصص اساتید را پخش کرده و همچنین با گنجاندن مباحث مورد نیاز در برنامه های چالشی همکاری کند که هم اطلاعات مردم ارتقا یابد و همچنین دستگاه های اجرایی را ملزم به همکاری در این زمینه کند تا بتوانیم به اهداف مورد نیاز دست پیدا کنیم.


( ۱ )

نظر شما :