داروخانه های استان مرکزی زیر ذره بین نظارت

۰۲ تیر ۱۴۰۰ | ۱۲:۴۷ کد : ۱۸۲۱۳ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۳۶۷
معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اراک از انجام بیش از ۲۹۰ مورد بازدید و بازرسی از داروخانه های استان مرکزی در سه ماه نخست سال ۱۴۰۰ خبر داد.
داروخانه های استان مرکزی زیر ذره بین نظارت

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر عباس علیمرادیان گفت: پایش کیفیت ارائه خدمات دارویی در داروخانه، نظارت بر قیمت ها و رعایت تعرفه های مصوب، زنجیره توزیع، بررسی وضعیت حضور مسئولین فنی در داروخانه و پایش ساعات کاری داروخانه، از مهمترین موارد مدنظر در بازرسی ها بوده است.

وی افزود: در همین مدت ۳ داروخانه به کمیسیون ماده ۱۱ تعزیرات حکومتی و ۲ داروخانه به کمیسیون ماده ۲۰ امور داروخانه ها معرفی و ۳۰ مورد هم تذکر کتبی داده شده است و در هر مورد جریمه های گوناگونی از جمله تعلیق پروانه موسس داروخانه، تعلیق پروانه مسئول فنی، جریمه نقدی و ... صورت گرفته است.

وی تاکید کرد: آموزش داروسازان در کشور با اهداف مشخصی از جمله ارتقاء سلامت جامعه صورت گرفته است، از طرفی داروخانه ها یک مرکز رسمی شناسنامه دار هستند و مردم نسبت به آنها و توصیه های آنها اطمینان زیادی دارند.

وی در پایان ضمن اشاره به اینکه اغلب داروخانه‌های کشور در شرایط کنونی درمان محور شده و نقش آنها در پیشگیری کمرنگ‌ شده است، یادآور شد: داروخانه ها باید در موضوعاتی همچون تداخل دارویی، نحوه مصرف صحیح دارو، صرفه‌جویی، جلوگیری از مصرف خودسرانه دارو، عوارض و مشکلات ناشی از آنها، به بیماران توجه داشته باشند، زیرا حق فنی که داروخانه ها دریافت می کنند مربوط به همین موضوعات و مشاوره به بیماران است.


نظر شما :