تبریک رییس دانشگاه علوم پزشکی به تلاشگران عرصه قضا و قضاوت

۰۲ تیر ۱۴۰۰ | ۱۲:۵۶ کد : ۱۸۲۱۵ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۴۴۹
دکتر سید محمد جمالیان در پیامی، هفته قوه قضاییه را به همه زحمتکشان دستگاه عدلیه تبریک گفت و افزود: این هفته یادآور احیای حقوق مردم است.
تبریک رییس دانشگاه علوم پزشکی به تلاشگران عرصه قضا و قضاوت

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر جمالیان از زحمات و همکاری حجت الاسلام موسوی رییس کل، معاونین و کارکنان دادگستری استان مرکزی در روزهای کرونایی تقدیر و تشکر کرد.

متن کامل این پیام به این شرح است:

بسمه تعالی

هفتم تیر ۱۳۶۰ سالروز شهادت آیت الله بهشتی و ۷۲ تن از اعضای حزب جمهوری، روزی که در تاریخ ماندگار ایران اسلامی به پاس معمار اصلی قانون اساسی و اولین رییس قوه قضاییه پس از پیروزی انقلاب اسلامی به نام روز قوه قضاییه ثبت شد.

با توجه به افزایش جمعیت در دهه‏ های اخیر، پیچیده‏ تر شدن روابط بین اشخاص و وجود مسائل مختلف  اجتماعی و  اقتصادی، میزان نیاز جامعه به قوه‏ قضائیه برای دادرسی و حل مشکلات قضایی اشخاص حقیقی و حقوقی عمومی و حقوق خصوصی، نه تنها کاهش نمی‏ یابد، بلکه آن چنان رو به افزایش است که علیرغم تلاش همه جانبه‏ همه‏ کارکنان اداری و قضایی قوه‏ قضاییه نتوانسته است پاسخگوی همه‏ انتظارات مردم باشد.

حال آنکه با شیوع بیماری کرونا متاسفانه برخی افراد سودجو و دلال، با احتکار و ایجاد برخی مشکلات دیگر سعی در ایجاد بی نظمی در بازار و حوزه سلامت کرده و به فکر منفعت طلبی بوده و اقتصاد خود را به خون مردم گره زدند که حجت الاسلام والمسلمین موسوی رییس کل دادگستری استان مرکزی و همکارانشان به داد مردم و دانشگاه علوم پزشکی رسیده و مانع از هرج و مرج در این حوزه شدند.

دستگاه قضایی به عنوان ملجا و پناهگاه مردم یکی از ارکان حیاتی و نجات بخش جامعه است که با حساسیت قاونی و شرعی نسبت به رسیدگی و صدور احکام قضایی اقدام می کند؛ از طرفی بخش نظارتی و مبارزه با جرائم عمومی، فساد اداری، اقتصادی، ایجاد امنیت، پیشگیری از جرائم و ارتقاء دانش حقوقی مردم از جمله وظایف این دستگاه است.

اینجانب ضمن تبریک مجدد این هفته و تشکر بابت زحمات ادوار گذشته از دستگاه عدلیه استان مرکزی می خواهم همچنان با قدرت و مانند روزهای نخست با مبتلایان کرونای اقتصادی و حوزه سلامت که قصد مکیدن خون مردم و مراجعین به مراکز درمانی را دارند، برخورد کند.


نظر شما :