پیام رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک به مناسبت روز جهانی مبارزه با سوء مصرف و قاچاق مواد مخدر

۰۵ تیر ۱۴۰۰ | ۱۸:۲۸ کد : ۱۸۲۷۵ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۳۵۴
دکتر سید محمد جمالیان در پیامی به مناسبت روز جهانی مبارزه با سوء مصرف و قاچاق مواد مخدر، گفت: انتظار می‌رود تمامی دستگاه‌ها و سازمان‌های مردم‌ نهاد با تلاش مضاعف و اجرای برنامه تحول راهبردی، نسبت به تحقق سهم خود در امر مبارزه سخت افزاری و نرم‌افزاری با مواد مخدر و روانگردان‌ها به منظور کاهش نرخ دسترسی به مواد و همچنین کاهش بروز و شیوع اعتیاد مبادرت ورزند.
پیام رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک به مناسبت روز جهانی مبارزه با سوء مصرف و قاچاق مواد مخدر

به گزارش وب دا مرکزی، متن این پیام به این شرح است:

به نام خدواند بخشنده و مهربان
اعتیاد به مواد مخدر یکى از مهمترین مشکلات اجتماعی، اقتصادى و بهداشتى است که عوارض ناشى از آن تهدیدى جدى براى جامعه بشرى محسوب شده و موجب رکود اجتماعى در زمینه‌‏هاى مختلف مى‌گردد؛ اعتیاد بعنوان یک آسیب اجتماعی، هیچ گاه بطور کامل ریشه‌کن نخواهد شد، اما با تدبیر و تلاش حداقل می‏ توان آنرا به کنترل درآورد.
امروزه کمتر کشوری را در جهان می توان یافت که پدیده مواد مخدر و اعتیاد، مهمترین دغدغه یا یکی از مهمترین مشکلات اجتماعی  و پزشکی اش نباشد. هر ساله، مبالغ هنگفتی برای مبارزه با معضل اعتیاد و مواد مخدر هزینه می شود، ولی همچنان رقم باندهای قاچاق مواد مخدر و شمار معتادان رو به افزایش است.
افسردگی، اختلال دو قطبی، اختلال اضطراب، استرس روان خراش و اختلال بیش فعالی همراه با نقص در توجه، تنها  برخی نشانه های اختلالات ناشی از مصرف مواد مخدر هستند.
اعتیاد آتشی است که وقتی به دامن زندگی بیفتد، تر و خشک آن را با هم می سوزاند، اعتیاد سرآغاز همراهی و هم قدم شدن با مرگ است، هر چه مسیر بیشتری را با او طی کنی بیشتر تو را به کام خود خواهد کشید، پس تا دیرتر نشده باید زنجیره این سفر را قطع کرد و همراهی با مرگ را به پایان رساند.
شکست دادن غول اعتیاد آرزویی است که شاید بسیاری از معتادان در پی آن باشند، شکست دادن این غول اراده ای آهنین می خواهد و چشم بستن به روی آنچه در گذشته پشت سر گذاشته اند، اما در این میان مسئولان نیز باید به کمک این بیماران و گرفتاران این مواد افیونی بیایند و جامعه را کم خطرتر و پاک تر سازند.


( ۱ )

نظر شما :