تولید بیش از  ۵ میلیون ماسک توسط بسیج جامعه پزشکی

۰۹ تیر ۱۴۰۰ | ۰۸:۴۲ کد : ۱۸۳۶۸ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۵۲۷
رییس سازمان بسیج جامعه پزشکی استان مرکزی گفت: پزشکان بسیجی در روزهای سخت کرونایی نقش مهم و پررنگی را در زمینه مهار و کنترل این بیماری ایفا کردند.
تولید بیش از  ۵ میلیون ماسک توسط بسیج جامعه پزشکی

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر سعید محمد دوست بیان کرد: نیروهای بسیجی در ایام شیوع کرونا بیش از ۸۳ کارگاه تولید ماسک راه‌اندازی کرده و بیش از ۵ میلیون ماسک تولید و در سطح استان توزیع کردند.

وی با اشاره به نقش جدی بسیج در کاهش آمار مرگ و میر ناشی از کرونا و جلوگیری از شیوع آن، افزود: طرح شهید سلیمانی در حوزه حمایتی باعث شد نیروهای بسیجی بیش از ۳۰۰ هزار بسته معیشتی به ارزش ۱۰۰ میلیارد تومان تهیه و در اختیار خانواده‌های آسیب‌دیده ناشی از کرونا و افراد نیازمند قرار دهند.

وی تاکید کرد: در حوزه رصد و شناسایی نیز ۷۰۰ پایگاه محله‌ای با همکاری دانشگاه علوم پزشکی کار رصد و مراقبت از یک‌میلیون و ۳۱۴ هزار نفر از جمعیت استان را به انجام رساند.

دکتر محمددوست در ادامه خاطرنشان کرد: در محور چهارم طرح شهید سلیمانی که طرح مراقبتی بود بسیجیان با همکاری مرکز بهداشت مراقبت از افراد مبتلا به کرونا و تأمین مایحتاج مورد نیاز آنان تا خروج از قرنطینه را بر عهده داشتند.

رییس بسیج جامعه پزشکی استان مرکزی با بیان اینکه در حوزه نظارتی پایگاه‌های بسیج محله کار نظارت بر رعایت دستورالعمل های بهداشتی در صنوف مختلف را بر عهده گرفتند، ادامه داد: استان مرکزی در حوزه نظارت با همکاری خوب نیروهای هلال احمر و همچنین کارکنان نظارت بهداشت و محیط دانشگاه یکی از استان‌های برتر کشور در طرح شهید سلیمانی شناخته شد.

وی  گفت: با آغاز طرح واکسیناسیون گام دیگری به طرح شهید سلیمانی افزوده شد و آن کمک به طرح واکسیناسیون بود، در مرحله نخست واکسیناسیون افراد بالای ۸۰ سال با همکاری دانشگاه علوم پزشکی در استان کلید خورد بعد از اتمام جامعه هدف، افراد ۷۰ تا ۷۵ سال و بعد از ۶۵ سال نیز زیرپوشش این طرح قرار گرفتند که دانشجویان بسیجی همکاری خوبی در این طرح داشتند.

وی با اشاره به اینکه طرح شهید سلیمانی از اول آذرماه سال گذشته با هدف کاهش ۷۰ درصدی آمار مرگ و میر ناشی از کرونا به اجرا درآمد، بیان کرد: در موج چهارم کرونا با همکاری سپاه روح‌الله و حوزه بهداشت و درمان سپاه، نیروی انتظامی، صنعت نفت و پتروشیمی و احداث بیمارستان صحرایی در اراک در دستور کار قرار گرفت که بلافاصله در کنار بیمارستان امیرالمؤمنین تجهیز و راه‌اندازی شد.

دکتر محمددوست افزود: در طرح شهید سلیمانی ۲ هزار و ۱۹۹ نفر در قالب تیم‌های دو و سه نفره تشکیل شد که توانستند ۱۰۸ هزار و ۱۵۴ سفیر از خانواده‌‌ها را آموزش دهند، همچنین ۱۳۴ تیم مراقبتی اعم از پزشک، پرستار و بهیار تشکیل و کار را بر عهده گرفتند.

وی یادآور شد:  ۶۲۵ تیم حمایتی از اقشار مختلف بسیج بسته‌های حمایتی را بین نیازمندان توزیع کردند، ۶۶۰ تیم نظارتی نظارت بر مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و نحوه رعایت پروتکل‌ها را اجرا کردند.

وی اضافه کرد: در مجموع در طرح شهید سلیمانی ۱۶۳ هزار و ۵۰۰ نمونه تست گرفته شد که ۵۰ هزار مورد آن مثبت بود.

دکتر محمددوست گفت: این نیروها با شیوع کرونا و کمبود ماسک اقدام به راه‌اندازی ۸۳ کارگاه تولید ماسک کرده و بیش از ۵ میلیون و ۸۵۰ هزار ماسک تولید کردند، همچنین ۱۲ هزار لیتر الکل و مواد ضدعفونی تهیه و توزیع کردند.

رییس بسیج جامعه پزشکی استان مرکزی در پایان با اشاره به فعال شدن ۵ هزار نیروی بسیجی در قالب ۶۹۸ پایگاه به منظور مقابله با کرونا در سطح استان، بیان کرد: ۴۶۰ گروه ضدعفونی نیز کار ضدعفونی و گندزدایی از کوچه‌ها، معابر، آپارتمان‌ها و... را انجام و بیش از ۷۴ هزار مترمربع فضا را ضدعفونی کردند.


نظر شما :