انجام ۶۰۰ بازدید روزانه از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اصناف اراک

۰۹ تیر ۱۴۰۰ | ۱۲:۵۳ کد : ۱۸۳۷۵ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۴۹۸
مسئول بهداشت محیط مرکز بهداشت اراک از انجام ۶۰۰ بازدید به صورت مشترک و غیر مشترک از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اصناف خبر داد.
انجام ۶۰۰ بازدید روزانه از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اصناف اراک

به گزارش وب دا مرکزی، مهندس غلامرضا میری بیان کرد: با توجه به جهش های جدید ویروس کرونا، بازدیدهای مستمر از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اصناف شدت بیشتری پیدا کرده است و با همکاری اتاق اصناف، اداره اماکن و اداره صنعت و معدن و تجارت و... روزانه در شهر و روستای اراک بالغ بر ۶۰۰ بازدید به صورت مشترک و غیر مشترک از تمامی مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و سایر صنوف صورت می گیرد.

وی خاطرنشان کرد: اخیرا بالغ بر ۲۰ مورد پلمب از اماکن مختلف صورت گرفته است که پرونده آنها به منظور بررسی بیشتر به مراجع قضایی ارسال می گردد.

وی تصریح کرد: بالغ بر ۴۰ نفر همکار در حیطه بهداشت محیط، روزانه با تشکیل ۱۵ اکیپ تمامی مراکز غذایی، سفره خانه ها، رستوران ها و... را رصد می کنند؛ همچنین شکایات ۱۹۰ نیز به صورت روزانه پیگیری می شود، همشهریان نیز می‌توانند هرگونه تخلف را به شماره ۱۹۰ یا ۳۳۱۲۰۳۴۳(به صورت پیامک) اطلاع دهند.

وی خاطرنشان کرد: علاوه بر نظارت به منظور پیشگیری از کرونا، با توجه به فصل تابستان، پیشگیری از سایر بیماری ها نیز مدنظر قرار دارد و روزانه شبکه های آبرسانی شهر و روستاها نظارت مستمر و دقیق می شوند.

مهندس میری تاکید کرد: قلیان یکی از وسایل انتقال دهنده انواع آلودگی و بیماری های گوناگون بوده و در هفته اخیر حدود ۱۰۰ قلیان از سفره خانه های مختلف جمع آوری شده است.

وی در پایان ضمن تشکر از مقام قضایی، دادستان، دادگستری، نیروی انتظامی و... گفت: تمامی واحدها به منظور حفظ سلامت هم استانی ها، دست به دست یکدیگر داده اند و امیدوارم که تمامی اصناف با حفظ پروتکل های بهداشتی سلامت خود و دیگران را حفظ نمایند.


نظر شما :