کرونای هندی(دلتا) وارد استان مرکزی شد

۰۹ تیر ۱۴۰۰ | ۱۴:۵۴ کد : ۱۸۳۸۵ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۸۹۸
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: موارد مشکوکی از کرونای دلتا در استان مرکزی شناسایی شده است.
کرونای هندی(دلتا) وارد استان مرکزی شد

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر سید محمد جمالیان در تماس تلفنی با اخبار شبکه آفتاب، بیان کرد: در هفته جاری ۶ مورد مشکوک به کرونای دلتا در استان شناسایی شده که سریعاً به انستیتو پاستور جهت تایید فرستاده شده و اخیرا نیز ۲۰ مورد جدید اضافه شده است.
وی هشدار داد: احتمال تایید این موارد به کرونای هندی (دلتا) بسیار بالا بوده و با توجه به اینکه سرعت سرایت پذیری نوع دلتا بسیار بالاتر از نوع انگلیسی می باشد، زنگ خطر موج پنجم کرونا از نوع هندی در استان به دور از انتظار نیست که به محض تایید موارد کرونای هندی به اطلاع عموم مردم خواهد رسید.
وی خاطرنشان کرد: طبق برخی از منابع علمی سرعت انتشار و سرایت کرونای هندی بسیار بالاتر از انواع جهش یافته قبلی بوده و مدت زمان بستری در بیمارستان نیز افزایش یافته که تمامی اینها اهمیت رعایت پروتکل های بهداشتی علی الخصوص زدن ماسک و عدم حضور در مکان های پرازدحام را نشان می دهد.
وی تاکید کرد: حتی زدن دو دُز واکسن کرونا ایمنی ۱۰۰ درصدی ایجاد نمی کند و تمامی افراد باید سختگیرانه تر از گذشته نکات بهداشتی را رعایت کنند.
وی اظهار داشت: به منظور حفظ سلامت مردم، یک طرح ضربتی بازدید توسط همکاران بهداشتی از کلیه اصناف، علی الخصوص تالارها، رستوران ها و مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی در حال انجام است.
متولی سلامت استان مرکزی خاطرنشان کرد: متاسفانه بعضی از رستوران ها قانون ۵۰ درصدی ظرفیت را رعایت نمی کنند و جمعیت زیاد در رستوران ها به هنگام تناول غذا که امکان استفاده از ماسک وجود ندارد، زمینه ساز انتقال کرونا را مهیا می کند.
وی تاکید کرد: در این روزهای پر خطر اهمیت رعایت پروتکل های بهداشتی چندین برابر شده است و مردم ضمن عدم حضور در اماکن پرتردد سعی کنند از مراجعه حضوری به تالارها و رستوران ها بپرهیزند و غذای خود را به صورت بیرون بر تهیه نمایند.


( ۸ )

نظر شما :