سه شهرستان استان مرکزی در وضعیت قرمز قرار دارند

۱۹ تیر ۱۴۰۰ | ۰۷:۲۴ کد : ۱۸۵۴۸ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۱۱۶۳
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: در حال حاضر سه شهرستان استان مرکزی در وضعیت قرمز کرونا قرار گرفته است.
سه شهرستان استان مرکزی در وضعیت قرمز قرار دارند

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر سید محمد جمالیان، با اشاره به جدیدترین رنگ بندی شهرستان‌های استان مرکزی در زمینه شیوع کرونا، بیان کرد: این رنگ‌بندی‌ها بیانگر وضعیت نامناسب شیوع این بیماری در استان مرکزی بوده و نشان دهنده وضعیت خطر است.

متولی سلامت استان مرکزی افزود: شهرستان‌های خمین، دلیجان و محلات در وضعیت قرمز قرار دارند که این هفته دو شهرستان دلیجان و محلات به این وضعیت، اضافه شده است.

دکتر جمالیان با بیان اینکه عمده شهرستان های استان مرکزی نیز در وضعیت نارنجی کرونا هستند، خاطرنشان کرد: ۷ شهرستان های اراک، شازند، فراهان، تفرش، ساوه، زرندیه و خنداب در وضعیت نارنجی کرونایی به سر می برند.

وی تاکید کرد: این روزها تنها دو شهرستان آشتیان و کمیجان در وضعیت زرد قرار دارند که نشانه خوبی برای استان نمی باشد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: با توجه به وضعیت کنونی و افزوده شدن شهرستان های قرمز و نارنجی، باید مردم جدی تر و هوشیارانه تر از قبل در مراودات و فعالیت های اجتماعی خود نکات بهداشتی را رعایت کنند و تا اطلاع ثانوی از برگزاری هرگونه مراسم پرازدحام و مسافرت غیرضروری بپرهیزند.

وی در پایان افزود: اگر مردم به رعایت پرتکل های بهداشتی اهمیت ندهند و  پیک پنجم کرونا را جدی نگیرند به مراتب روزهای سخت تری را در پیش رو خواهیم داشت و این امر موجب نگرانی ما و کادر بهداشت و درمان شده است و امیدواریم هر چه زودتر این روزهای سخت را پشت سر بگذاریم.


( ۴ )

نظر شما :