لبخند رضایت بر لب بیماران با افتتاح مرکز درمانی خیریه تبسم

۱۹ تیر ۱۴۰۰ | ۰۷:۴۰ کد : ۱۸۵۵۱ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۷۰۳
مرکز درمانی خیریه و خیرساز تبسم طی مراسمی با حضور مسئولین افتتاح شد.
لبخند رضایت بر لب بیماران با افتتاح مرکز درمانی خیریه تبسم

به گزارش وب دا مرکزی، رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک در این مراسم گفت: با آغاز به کار این مرکز یکی از خلأهای درمانی مربوط به بیماران سرطانی پر می شود.

دکتر سید محمد جمالیان افزود: یکی از چالش هایی که در بیمارستان آیت الله خوانساری اراک با آن مواجه بودیم، حضور بیمارانی که در آی سی این مرکز بستری بودند که نه می شد آنها را ترخیص کرد و نه برای آنها اقدام مفیدی در جهت بهبود انجام داد.

وی تاکید کرد: همین امر باعث شده بود تا ظرفیت تخت‌های بخش آی‌سی‌یو این مرکز درمانی همواره تکمیل و دلیلی بر طولانی شدن لیست انتظار این مرکز درمانی بود.

وی بیان کرد: یکی از ایراداتی که وزارت بهداشت از این مجموعه می گرفت، بالا بودن میزان فوتی‌ها در بخش آی سی یو بیمارستان آیت الله خوانساری اراک نسبت به استانداردهای کشوری بود که علت اصلی آن نبود مراکز اینچنین است.

دکتر جمالیان گفت: برای این بیماران از لحاظ علمی نمی توان اقدام خاص و مفیدی انجام داد و از طرفی نمی توان آن ها را هم رها نمود و ترخیص کرد چرا که خانواده های آن ها قادر به نگهداری از آنان نیستند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک در ادامه خاطرنشان کرد: بیماران دیگر نیز به دلیل نبود تخت از دریافت خدمات مورد نیاز خود محروم می شدند.

وی تاکید کرد: با توجه به نیاز اساسی و اصلی شهر اراک به فعالیت اینگونه مراکز، از توسعه و احداث این مراکز خیریه استقبال کرده و هر چه در توان داریم در این زمینه خواهیم گذاشت.

وی یادآور شد: کار و ادامه فعالیت خیرین به خصوص در حوزه سلامت در کشور و استان ما بسیار کار سختی است چرا که مدیریت کردن مراکز خیریه کاری دشوار و چالش های متعدد و زیادی پیش روی آن است.

دکتر جمالیان از هیئت مدیره مرکز خیریه تبسم، دکتر صدیقی و دکتر محقق تشکر کرد و گفت: این مرکز جزو یکی از بهترین سازمان‌های مردم‌نهاد است که با برنامه ریزی دقیق و منظم در حال پیشرفت می باشد و فعالیت‌هایی چون امور پیشگیری و برگزاری کلاس‌های آموزشی از جمله اقدامات موثر و بسیار بزرگ این مرکز درمانی است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: خیرین به خصوص خیرین حوزه سلامت را باید کمک کرد و همگان باید خود را در این امر خداپسندانه سهیم بدانند و دست آنها را بگیرند، اما متاسفانه بعضاً در استان و شهر اراک نه تنها آنها را کمک نمی‌کنند، بلکه باری بر دوش آنها نیز می گذارند.

وی ضمن دعوت از سایر مردم و خیرین به ورود در این حوزه تصریح کرد: جلوی تک تک این فرشتگان زمینی سر تعظیم فرود آورده و دست یکایک آنها را به گرمی می‌فشارم.


( ۱ )

نظر شما :