مردم استان مرکزی بیشتر از میانگین کشوری از ماسک استفاده می کنند

۱۹ تیر ۱۴۰۰ | ۱۸:۲۱ کد : ۱۸۵۷۴ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۳۸۰
استاندار مرکزی گفت: شهروندان این استان بالاتر از میانگین کشوری از ماسک استفاده می‌کنند که می‌طلبد با تداوم این رفتار متعهدانه از گسترش مخاطرات در موج پنجم کرونا جلوگیری کنند.
مردم استان مرکزی بیشتر از میانگین کشوری از ماسک استفاده می کنند

به گزارش وب دا مرکزی، سید علی آقازاده در نشست ستاد مدیریت مقابله با کرونا استان مرکزی در اراک، افزود: بر اساس ارزیابی‌ها ۶۷ درصد از شهروندان استان مرکزی از ماسک استفاده می‌کنند و باید دایره شمول این رفتار روز به روز بزرگتر شود.
وی بیان کرد: استان مرکزی از نظر تعداد مبتلا، بستری و فوتی‌های ناشی از ویروس کرونا در زمره ۱۰ استان آخر کشور است و هنوز درگیر پیک پنجم مانند بسیاری از استان‌ها نشده و برای جلوگیری از مخاطرات پیک احتمالی کرونا همه باید رعایت پروتکل‌های بهداشتی را با دقت ویژه انجام دهند و به هیچ عنوان بدون ماسک از خانه خارج نشوند.
استاندار مرکزی ادامه داد: محدودیت‌های کرونایی در همه بخش‌ها باید بر اساس رنگ‌بندی شهرستانی اعمال شود و فرمانداران مکلف هستند محدودیت‌ها را بر اساس وضعیت رنگ‌بندی شهرستانی اعمال کنند و هر نوع فعالیت خارج از مصوبات رنگ‌ها خلاف است و بحث دورکاری در ادارات نیز نیازی به اعلام در هر نشست نیست و دستگاه‌ها مکلف هستند بر اساس رنگ زرد، نارنجی و قرمز در این راستا اقدام داشته باشند.
آقازاده اظهار داشت: بر اساس تصمیم ملی، روزهای پنجشنبه تا پایان مردادماه امسال تعطیل اعلام شده و این روز در زمره دورکاری محسوب نمی‌شود.
وی گفت: گزارش‌هایی مبنی بر تخلفات رانندگانی تاکسی در اراک گزارش شده که نیاز است شهرداری و فرمانداری به صورت جدی در این زمینه وارد شوند و متخلفان را به مراجع ذیربط معرفی کنند، حضور چهار مسافر در تاکسی‌ها خلاف مصوبه ستاد مدیریت مقابله با کرونا است و این افراد علاوه بر تخلف کرونایی گران فروشی هم دارند، زیرا تعیین نرخ قیمت‌ها بر اساس سوارکردن سه مسافر صورت گرفته است و تعزیزات نیز در این راستا باید با جدیت وارد شوند.
استاندار مرکزی اضافه کرد: کشور در آستانه برگزاری ۲ عید بزرگ قربان و غدیر قرار دارد و آیین‌های مختلف این مناسبت‌ها باید بر اساس پروتکل‌های بهداشتی باشد.
آقازاده بیان کرد: نیاز است نظارت بر شهربازی اراک به‌صورت ویژه انجام شود و مستندات فعالیت این مکان هفته آتی به ستاد ارایه شود تا تصمیم گیری بر فعالیت و تعطیلی آن صورت گیرد و نظارت بر عروسی‌ها و فعالیت تالارها از دیگر مواردی است که باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.
وی گفت: فعالیت بانک‌ها نیز از ساعت هفت برای حضور کارمندان، ساعت هفت و نیم تا ۱۳ ظهر برای ارایه خدمات به مشتریان است و پس از ساعت ۱۳ و ۳۰ دقیقه هیچ کارمندی نباید در بانک‌ها حضور داشته باشد و تمام برق‌ها و سیستم‌های خنک کننده آنها باید خاموش شود.
استاندار مرکزی با عذرخواهی از مردم بابت قطع برق در هفته گذشته، گفت: بر اساس برنامه ‌ریزی اعمال خاموشی‌ها در بخش خانگی چند روز است که رخ نداده و صنایع استان مرکزی همکاری خوبی در این راستا داشته‌اند.


( ۲ )

نظر شما :