وضعیت بحرانی است / نگران روزهای آینده هستیم

۰۲ مرداد ۱۴۰۰ | ۱۴:۳۳ کد : ۱۸۸۶۴ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۳۸۹
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: شرایط بسیار سختی را پیش رو خواهیم داشت و در صورت تداوم این شرایط روزهای سختی را پشت سر خواهیم گذاشت.
وضعیت بحرانی است / نگران روزهای آینده هستیم

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر سید محمد جمالیان بیان کرد: متاسفانه عادی انگاری خطرناکی در جامعه اتفاق افتاده که می‌تواند نتایج تلخی را برای همه ما رقم بزند.
وی افزود: مبتلایان به نوع هندی چندان علائم خاص و جدایی از نوع ووهان ندارند، اما نوع هندی و انگلیسی سرعت پیشرفت بیشتری دارند و می‌توانند ظرف چند روز درگیری ریه و نارسایی تنفسی ایجاد کنند؛ برای همین آغاز سریع‌تر درمان از اولویت‌های ما است.
وی تاکید کرد: مقدار سرایت جهش انگلیسی و هندی از فردی به فرد دیگر بیشتر است؛ زیرا بار ویروس سنگین‌تر است و درگیری خانوادگی و خوشه‌ای در این افراد خیلی بیشتر است.
دکتر جمالیان در ادامه خاطرنشان کرد: تقریباً تمام ظرفیت های درمانی در استان تکمیل شده و شرایط خوبی را سپری نمی کنیم و اگر همکاری مردم و همدلی و وحدت روزهای نخست در استان شکل نگیرد، دچار مشکل خواهیم شد.
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک همچنین یادآور شد: بعد از فروکش کردن موج چهارم کرونا،  برخی از مردم دوباره ماسک‌ها را از صورت‌ها برداشتند و سفرها و دورهمی ها آغاز شد، البته در تجمعات هم حضور داشتند و همه اینها دست به دست هم داد تا موج پنجم هم از راه برسد و دوباره بیمارستان‌ها شلوغ شوند و آمار بیماران و فوتی‌ها صعودی شود.
وی در پایان ضمن تاکید بر بحرانی بودن شرایط و وخیم بودن وضعیت، گفت: اگر همه مان کاری نکنیم و به مبارزه با این بیماری در موج پنجم نرویم، باید منتظر خبرها و شرایط به مراتب بدتر از روزها و ماه های قبل باشیم.


( ۶ )

نظر شما :