نقش واکسن در مهار کرونا

۰۳ مرداد ۱۴۰۰ | ۱۷:۵۹ کد : ۱۸۸۹۸ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۴۳۷
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: کاهش آمار مرگ و میر در سطح استان، نشان از نقش واکسن در مهار ویروس کرونا است.
نقش واکسن در مهار کرونا

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر سید محمد جمالیان با اشاره به اینکه سرعت مهار بیماری کرونا در گرو سرعت واکسیناسیون است، بیان کرد: طبق آخرین بررسی ها و آمار گرفته شده شاهد کاش آمار مرگ و میر و عوارض ناشی از کرونا به دلیل واکسینه شدن عده ای از افراد جامعه هستیم که این مهم اهمیت واکسیناسیون  در مدیریت بیماری منحوس را نشان می دهد.
وی افزود: تمامی شایعاتی که در فضای مجازی مبنی بر خطرناک بودن واکسن های وارداتی پخش می شود کذب و دروغ بوده و مردم بدون نگرانی به مراکز مراجعه کرده و واکسن خود را دریافت کنند تا بتوانیم هرچه سریعتر این بیماری منحوس را کنترل و مدیریت کنیم.
وی تاکید کرد: مطابق فعالیت های تحقیقاتی و بالینی، پس از واکسینه شدن افراد تنها شاهد عوارض سرپایی چون بدن درد شدید، ضعف، بی حالی، سردرد و خستگی بودیم که این عوامل به هیچ عنوان اثرگذاری واکسن را زیرسوال نخواهد برد و عوارض طبیعی واکسن می باشند.
دکتر جمالیان در ادامه خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه مواردی فوتی بعد از تزریق واکسن گزارش شد، این گمان بود که فوت این افراد به دلیل تزریق واکسن می باشد اما تمامی این موارد در کمیته واکسیناسیون استان، کشور و ملی بررسی شده و هیچ گونه ارتباطی با هم نداشتند.
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک در پایان افزود: تا زمانیکه واکسیناسیون عمومی انجام نشده است، رعایت نکات بهداشتی بسیار ضرورت دارد و گرچه در حال حاضر آمار مرگ و میر کاهش یافته است، اما عدم رعایت پروتکل های بهداشتی و محدودیت ها عواقب جبران ناپذیری در پی خواهد داشت.


نظر شما :