ادامه روند فعلی موجب اشغال تمام تخت های تنها بیمارستان دلیجان توسط بیماران کرونایی می شود

۰۴ مرداد ۱۴۰۰ | ۱۲:۲۹ کد : ۱۸۹۲۰ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۳۳۴
رییس شبکه بهداشت و درمان دلیجان گفت:  بسیاری از بخش های تنها بیمارستان این شهرستان تکمیل شده و اگر به همین روند پیش برویم، باید تمام تخت های این مرکز درمانی را به بیماران کرونایی اختصاص دهیم.
ادامه روند فعلی موجب اشغال تمام تخت های تنها بیمارستان دلیجان توسط بیماران کرونایی می شود

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر عبدالرحیم فردوسی بیان کرد: موارد سرپایی افزایش داشته و در حال حاضر یک مریض بدحال کرونایی در این مرکز بستری است که با کمک ونتیلاتور نفس می کشد.

وی افزود: این بیماری در این شهرستان رو به افول بود و آمارها به شکل قابل ملاحضه ای در حال کم شدن بود به طوریکه آخرین فوتی ناشی از کرونا در این شهرستان، یک ماه پیش بود که متاسفانه پنج روز پیش با از دست دادن یک همشهری عزیز، عملا موج پنجم آغاز شده است.

وی تاکید کرد: در حال حاضر در حال آماده سازی بخش های مختلف هستیم و هر چند پرسنل خسته و درمانده شده اند، اما اصلی ترین نگرانی مجموعه، مستهلک شدن تنها دستگاه سی تی اسکن این مرکز درمانی است که در موج های گذشته به شدت مورد استفاده قرار گرفته و اگر در این موج دچار خرابی یا از کار افتادگی شود با مشکلات زیادی روبرو خواهیم شد.

دکتر فردوسی خاطرنشان کرد: در بحث تامین داروهای کرونایی نیز به دلیل بدهی به شرکت های توزیع دارو مشکل وجود دارد که امیدواریم هر چه زودتر رفع گردد.

رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دلیجان همچنین یادآور شد: در واکسیناسیون نیز متاسفانه افراد گروه های سنی و هدف به خصوص در مناطق حاشیه ای و روستاها به دلیل جو بدی که شکل گرفته، برای تزریق واکسن خود مراجعه نمی کنند و این بسیار بد و می تواند شرایط را به مراتب، بدتر کند.

وی در پایان ضمن درخواست از افراد گروه های هدف به خصوص کسانیکه دارای بیماری زمینه ای هستند برای حضور و دریافت واکسن های خود، از مردم خواست تا واکسیناسیون جمعیت حداکثری جامعه و ایمنی کامل، همچنان پروتکل های بهداشتی را با جدیت روزهای نخست شیوع این بیماری رعایت کنند.


نظر شما :