آمار مراجعین به کلینیک تنفسی تنها سانتر کرونای استان مرکزی فاجعه بار است

۰۴ مرداد ۱۴۰۰ | ۱۳:۰۳ کد : ۱۸۹۲۴ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۴۹۶
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: در دو الی سه روز گذشته، میزان مراجعین روزانه به کلینیک تنفسی تنها سانتر کرونای استان مرکزی، به بیش از ۲۲۰ نفر رسیده است.
آمار مراجعین به کلینیک تنفسی تنها سانتر کرونای استان مرکزی فاجعه بار است

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر بهمن صادقی سده بیان کرد: در اسفند 98، 1466 نفر بستری شدند که این تعداد در سه ماهه نخست سال 99 به 3 هزار و 100 و سه ماهه دوم و سوم به ترتیب به 5 هزار و 90 و 6 هزار و 980 و سه ماهه چهارم به 3 هزارو 387 نفر و سه ماهه نخست امسال 8 هزار و 941 نفر رسیده است که نشان دهنده وخامت اوضاع است.

وی افزود: تنها در تیرماه سال جاری هزار و 985 نفر در بیمارستان ها بستری شدند که از روز دهم روند افزایشی به خود گرفته و از روز 23 تقریبا به شکل عمودی در حال افزایش است و به صورت مستمر قرار گرفته است.

وی تاکید کرد: مگا آی سی یو بیمارستان امیرالمومنین(ع) تقریبا در حال تکمیل شدن است و تنها یک الی دو تخت خالی دارند و آن هم به احتمال زیاد امروز پر خواهد شد.

دکتر صادقی در ادامه خاطرنشان کرد: با جلسه اضطراری که با روسای مراکز درمانی امیرالمومنین(ع)، آیت الله خوانساری و امیرکبیر داشتیم مقرر شد حداقل 10 تخت ویژه بیمارستان خوانساری و بخش دوم بیمارستان امیرکبیر وارد مدار شود و حدود 24 بیمار را پذیرش کند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: بالا بودن میزان مراجعین به مراکز درمانی به خصوص اوژانس ها هم ضمن انتظار طولانی مدت مراجعین، احتمال ابتلاء دیگران از افراد مثبت را نیز بالا می برد.

وی درخواست کرد: برای کم کردن این مشکل و ازدحام در مراکز سرپایی و اورژانس ها، بیمارستان صحرایی مجددا راه اندازی شود.

دکتر صادقی در پایان خاطرنشان کرد: پیش بینی می کنیم در آینده با مشکل بخش های ویژه و کمبود تخت در این بخش ها در مراکز مواجه شویم.


( ۲ )

نظر شما :