اهداء دو دستگاه اتوآنالایزر به دو مرکز شهرستان شازند / افزایش کارایی آزمایشگاه با اهدای دستگاه های اهدایی خیرین

۰۶ مرداد ۱۴۰۰ | ۱۸:۲۵ کد : ۱۹۰۰۵ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۳۴۳
رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان شازند گفت: با اهداء دو دستگاه اتوآنالایزر به دو مرکز شهرستان های مهاجران و نهرمیان شاهد افزایش فرآیند کاری آزمایشگاه های مربوطه هستیم.
اهداء دو دستگاه اتوآنالایزر به دو مرکز شهرستان شازند / افزایش کارایی آزمایشگاه با اهدای دستگاه های اهدایی خیرین

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر مرتضی واعظ بیان کرد: دو دستگاه اتوآنالایزر آلفا کلاسیک برای دو مرکز مهاجران و نهرمیان توسط خیرین با مبلغی بالغ بر ۱۴۷ میلیون تومان خریداری شده که در راستای به کارگیری این دو دستگاه، تمامی تست ها آزمایشگاهی به صورت اتوماتیک با کمترین خطا انجام می شود به طوریکه برآیند کاری را از ۲۰ درصد به ۱۰۰ درصد رسانده است.
وی افزود: با توجه به اینکه از زمان به کارگیری دستگاه های مربوطه تمامی تست های بیوشیمیایی به صورت اتوماتیک انجام می شود، چالش های پیشین دیگر وجود نداشته و از بعد کمی و کیفی پیشرفت داشته ایم به طوریکه دقت کاری را به حدود ۹۰ درصد رسانده است و موجب تشخیص زودهنگام بیماریها و به تبع آن، بهبود فرآیند درمان و حتی پیش آگهی از بعضی بیماری‌ها می‌ شود
وی در ادامه تصریح کرد: این دستگاه‌ها با استفاده از حجم بسیار کم نمونه و مواد واکنش دهنده و همچنین با سرعت بسیار بالا و پردازش فوق دقیق که ویژگی منحصر به فرد آنهاست، انواع ترکیبات داخل خون را آنالیز و اندازه گیری می‌نمایند.
رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان شازند در ادامه به دیگر اقدامات خیرین در سطح شهرستان اشاره کرد و گفت: قول خریداری یک دستگاه اتوآنالایزر دیگر توسط یکی از خیرین در شهرستان هندودر داده شده است که امیدواریم با تحقق این امر در آزمایشگاه هندودر نیز شاهد این پیشرفت باشیم.
دکتر واعظ در ادامه همچنین تصریح کرد: خریداری یک دستگاه آمبولانس، یک دستگاه سل کانتر و  یک دستگاه رادیولوژی برای مرکز هندور از دیگر اقدامات خیرین در حوزه سلامت این منطقه می باشد.
وی در ادامه خاطرنشان کرد: علیرغم اینکه در بسیاری از شهرستان ها به دلیل شرایط بحرانی ساخت پروژه های عمرانی متوقف شده است، اما در شهرستان شازند به مدد خیرین، با حمایت رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک و نمایندگان مجلس، زیرساخت های لازم و منابع مالی تامین شده و در سالجاری، ۱۵ خانه بهداشت مرمت و بازسازی و ساخت بسیاری از مراکز درمانی که متوقف شده بود، از سرگرفته خواهد شد.
وی در ادامه افزود: در ساخت پایگاه اورژانس شهر مهاجران مبلغی بالغ بر ۱۶۰ میلیون تومان هزینه شده است که ادامه روند ساخت این مرکز با کمک و حمایت خیرین‌ به اتمام خواهد رسید.
دکتر واعظ در ادامه نوید بهره برداری  یک پایگاه اورژانس در شهرستان توره با حمایت یک خیر را در یک الی دو ماه آینده داد.
وی در پایان ضمن تقدیر و تشکر از همکاری خیرین سلامت، حضور و فعالیت آن ها در سطح شهرستان را در یک پتانسیل بالا برشمرد و گفت: با مشارکت پررنگ خیرین سلامت در ساخت، توسعه و تکمیل پروژه‌های بهداشتی- درمانی، وسایل و تجهیزات سلامت محور شاهد اقدامات مؤثری در جهت رفع نیازهای زیرساختی‌ بهداشتی و درمانی منطقه بوده‌ایم و از تمامی این عزیزان نهایت تقدیر و تشکر را داریم.


نظر شما :