۲۰ درصد از جمعیت شازند تاکنون واکسن زده اند

۱۰ مرداد ۱۴۰۰ | ۱۱:۲۵ کد : ۱۹۰۶۵ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۴۱۲
مدیر شبکه بهداشت و درمان شازند گفت: ۲۲ هزار نفر از گروه‌های هدف تعیین شده در شازند واکسن کرونای خود را دریافت کرده اند.
۲۰ درصد از جمعیت شازند تاکنون واکسن زده اند

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر مرتضی واعظ بیان کرد: روزانه حدود ۲ هزار نفر در سطح ۶ مرکز شهری و ۱۴ مرکز روستایی و همچنین ۸۴ خانه بهداشت شازند علیه ویروس کرونا واکسینه می‌شوند.

وی افزود: بر اساس اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، واکسیناسیون گروه‌های سنی افراد ۵۸ ساله به بالا در شهرستان انجام شده و اکنون تزریق واکسن به رده سنی ۵۵ سال جریان دارد.

وی تاکید کرد: امید می‌رود که بیش از ۶۵ درصد جمعیت این شهرستان در اسرع وقت واکسن کرونا را دریافت کنند تا شاهد کاهش میزان مبتلایان و فوتی‌ها باشیم‌.

دکتر واعظ در ادامه خاطرنشان کرد: با توجه به میزان سرایت‌پذیری بالای ویروس دلتا در هفته‌های گذشته افزایش شمار مبتلایان و بیماران بستری به ویژه درگیری خانوادگی در مراکز درمانی در شازند رخ داده است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شازند با اشاره به اینکه با توجه به شرایط خاص کنونی رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی مردم و کسبه اهمیت بالایی دارد و همه باید برای کنترل پیک پنجم کرونا همراه باشند، گفت: عامل اصلی شیوع ویروس دلتا رعایت نشدن شیوه نامه‌های بهداشتی از سوی شهروندان است و با توجه به اینکه  بیماران خاص و صعب العلاج، سالمندان و کادر درمان در معرض آسیب بیشتری قرار دارند از این رو آموزش و اقناع سازی مردم در خصوص پایبندی به پروتکل های بهداشتی را افزایش دادیم.

وی در پایان با تاکید بر اینکه واحدهای صنفی متخلف مهر و موم می‌شوند، افزود: انتظار می‌رود مردم با وجود تزریق واکسن، پروتکل‌های بهداشتی را همچنان رعایت کنند تا از پیک پنجم بیماری عبور شود.


( ۳ )

نظر شما :