اهدای خون را در تابستان فراموش نکنید

۱۱ مرداد ۱۴۰۰ | ۱۱:۲۱ کد : ۱۹۰۹۲ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۵۶۱
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک با بیان اینکه در فصل تابستان هر ساله شاهد کاهش آمار اهدای خون هستیم از مردم خواست که در این روزهای گرم با اهدای خون نجات بخش جان بیماران باشند.
اهدای خون را در تابستان فراموش نکنید

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر سید محمد جمالیان که به مناسبت روز ملی و اهدای خون به همراه برخی معاونین و مدیران دانشگاه علوم پزشکی به سازمان انتقال خون اراک رفته بود، گفت: فرآورده‌های خونی در یک مرکز درمانی، می‌تواند به راحتی جان یک انسان را نجات دهد از این رو اقدامات همکاران سازمان انتقال خون در تهیه و توزیع خون و فرآورده‌های خونی در دوران اپیدمی کرونا یک اقدام ارزشمند می باشد و از تمامی این عزیزان و مردم استان  که بحران کرونا باعث نشده است که از این سنت حسنه دست بکشند، تشکر ویژه دارم.

وی افزود: در بازدیدی که از این مرکز صورت گرفت، شاهد مراجعه خوب مردم به این مرکز با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی بودیم و مردم می‌توانند بدون نگرانی و تشویش با حفظ سلامت این فرهنگ حسنه را ادامه دهند.

وی تاکید کرد: شیوع ویروس کرونا سبب شده تا بسیاری از افراد از ترس ابتلا به بیماری، مراجعه کمتری به مراکز انتقال خون داشته باشند که این امر بر ذخیره سازی گروه های خونی تاثیر گذاشته است در حالی که مراکز انتقال خون ضمن رعایت پروتکل های بهداشتی تاکید دارند کرونا یک بیماری تنفسی است و اهدای خون خطری را برای افراد اهدا کننده نخواهد داشت.

دکتر جمالیان در ادامه خاطرنشان کرد: نیاز به خون همیشگی است و با توجه به اینکه عمر مفید پلاکت فقط سه روز است و در صورتی که بیماران نیازمند به خون مانند تالاسمی ها، هموفیلی ها و بیماران سرطانی همیشه نیاز به خون دارند و علاوه بر این  که  افرادی هم نیاز به اعمال جراحی دارند و مصدومان سوانح رانندگی نیز از مصرف کنندگان خون محسوب می‌شوند، بنابراین نیاز است که اهداکنندگان خون مانند همیشه یاری گر سازمان انتقال خون و نجات دهنده جان بیماران نیازمند به خون باشند.

وی در پایان از زحمات‌های دکتر مهدویانی و همکاران ایشان و از مردم استان مرکزی که در کار بزرگ اهدای خون مانند همیشه ثابت قدم هستند و هیچ زمانی نگذاشتند که ذخیره خونی بانک استان کاهش پیدا کند،  تقدیر و تشکر کرد.

دکتر مهدویانی رییس سازمان انتقال خون استان مرکزی نیز ضمن تشکر و قدردانی از مسئولین دانشگاه علوم پزشکی اراک و سایر عوامل که سازمان انتقال خون را در این امر مهم یاری کرده اند، گفت: جا دارد که قدردانی و تشکر ویژه‌ای از تمامی اهدا کنندگان داشته باشیم چرا که در ایام کرونا و در تمامی مواقع توانستیم صددرصد پاسخگوی مراکز درمانی باشیم و نیاز بیماران نیازمند به خون را برآورد کنیم که این مهم جز با همت اهدا کنندگان به دست نیامده است.


( ۲ )

نظر شما :