افزایش مراجعین به مراکز درمانی به خصوص در سنین پایین

۱۲ مرداد ۱۴۰۰ | ۰۷:۱۸ کد : ۱۹۱۰۰ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۵۰۸
یک متخصص بیماری های عفونی گفت: متأسفانه در روز‌های اخیر سن بیماران مبتلا به کرونا پایین آمده و شاهد بستری آن ها در بخش آی سی یو هستیم.
افزایش مراجعین به مراکز درمانی به خصوص در سنین پایین

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر پژمان حدادی بیان کرد: رعایت دستورالعمل های بهداشتی در سطح استان کمتر شده و مسائلی، چون زدن ماسک، شستشوی دست‌ها و حتی پرهیز از رفت و آمدهای غیرضروری نیز به شدت کاهش یافته و در کنار تمامی سهل انگاری ها، با ظهور واریانت دلتا با سرایت پذیری دو برابری آن نسبت به سویه قبلی، شاهد افزایش مراجعین به مراکز درمانی به خصوص در سنین پایین هستیم.

وی افزود: علت اصلی کاهش سن مبتلایان، مرگ و میر و بستری ناشی از ویروس کرونا، پوشش دهی مطلوب واکسیناسیون در سن بالا است و افراد واکسینه شده در صورت ابتلا، به فرم خفیف آن مبتلا خواهند شد.

وی تاکید کرد: تزریق واکسن کرونا دلیلی مبنی بر عدم رعایت پروتکل های بهداشتی نیست و افرادی که قبلا کرونا گرفته اند و حتی افرادی که دو دُز واکسن را دریافت کرده اند نیز می توانند به بیماری کرونا مبتلا شوند.

دکتر حدادی با اشاره به اینکه در صورت تداوم رعایت نکردن پروتکل های بهداشتی موج های بیشتری را پیشرو خواهیم داشت، گفت: بهترین نوع واکسن در دسترس ترین آن می باشد و توصیه می کنیم که افراد واجد شرایط در اولین فرصت به مراکز تجمیعی مراجعه کرده و واکسن خود را دریافت کنند و با توجه به اثربخشی مطلوب واکسیناسیون از مسئولین نیز خواهشمندیم که روند واکسیناسیون سرعت بیشتری بگیرد.

دکتر حدادی در پایان گفت: افرادی که به فرم خفیف بیماری مبتلا می شوند دو هفته پس از بهبود و افرادی که به فرم شدید آن مبتلا می شوند، ۳ ماه پس از بهبودی  می توانند واکسینه شوند.


نظر شما :