مبارزه با کم آبی و خشکی بدن

۱۷ مرداد ۱۴۰۰ | ۰۸:۰۰ کد : ۱۹۱۹۳ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۱۵۲۷
کارشناس مسئول اداره نظارت بر مواد غذایی معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اراک با بیان اینکه نوشیدن آب در فصل گرم سال یک امر بسیار مهم است، به ارائه راهکارهایی برای تامین و حفظ آب بدن پرداخت.
مبارزه با کم آبی و خشکی بدن

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر آیدا غفاری گفت: گرمای تابستان باعث از بین رفتن آب بدن می شود، از این رو مصرف مایعات در روزهای گرم ضروری است و توجه نکردن به علائم کم آبی بدن و عدم تامین آب مورد نیاز به دلیل سرگرم شدن به امور روزمره، موجب ابتلا به عوارض شدیدی چون سنگ کلیه، ذهن نا متعادل و بدخلقی می شود.

وی در ادامه ضمن تاکید بر تفاوت آب مصرفی فرد متحرک و فعال با فرد کم تحرک، بیان کرد: استفاده روزانه هشت لیوان آب یک توصیه کلی است و نوع فعالیت یک اصل مهم در مقدار مصرف آب می باشد؛ فعالیت ورزشی و تحرک باعث افزایش دما، تعریق و از دست دادن آب بدن می شود، از این رو شخصی که در طول روز فعالیت فیزیکی بیشتری نسبت به شخص دیگر دارد مسلماً به مقدار آب بیشتری هم نیاز خواهد داشت.

وی افزود: برخی از علائم چون سردرد، سرگیجه، یبوست مزمن و خشکی پوست می توانند گواه بر کم آبی بدن باشند.

وی تاکید کرد: برای پیشگیری از کم آبی بدن و رفع تشنگی در فصل تابستان بهترین راه نوشیدن آب آشامیدنی سالم و سپس آب طعم دار است و می توان با اضافه کردن مقدار کمی نمک و لیموی تازه، عرق نعنا، گلاب، مقداری خاکشیر، تخم شربتی یا دانه چیا به یک لیوان آب، آن را دلچسب تر کرد.

کارشناس مسئول اداره نظارت بر مواد غذایی معاونت غذا و دارو اراک در پایان توصیه کرد: با توجه به اینکه چرب شدن کبد و آسیب به دندان ها می تواند مربوط به مصرف بی‌رویه آب یخ باشد، باید از خوردن آب یخ پرهیز کرد.


( ۳۰ )

نظر شما :