رمق های آخر کادر درمان و احتمال شکسته شدن سد توانایی مدافعان سلامت

۱۷ مرداد ۱۴۰۰ | ۰۸:۵۰ کد : ۱۹۱۹۷ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۵۵۱
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: اگر سد توانایی و رمق کارکنان بهداشت و درمان شکسته شود، سیل کرونا همه جا را ویران خواهد کرد.
رمق های آخر کادر درمان و احتمال شکسته شدن سد توانایی مدافعان سلامت

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر سید محمد جمالیان در جلسه ستاد مدیریت کرونای استان مرکزی بیان کرد: اگر امروز شمار بیماران بستری در استان مرکزی افزایش افسارگسیخته نداشته است به این دلیل است که درمان سرپایی به شکل گسترده‌ای در استان دنبال می‌شود.

وی افزود: ۲۲۰ بیمار اکنون در اراک وجود دارد که روزانه درمان دریافت می‌کنند که اگر این تعداد در بیمارستان بستری می‌شدند تخت خالی در اراک پیدا نمی‌شد.

وی اظهار داشت: کشور و استان در آستانه محرم قرار دارد و نیاز است مراقبت‌های ویژه در این خصوص صورت گیرد تا بحران‌های بیشتری رخ ندهد.

دکتر جمالیان در ادامه خاطرنشان کرد: فقط ۲۲ کودک مبتلا به کرونا  روز گذشته در بیمارستان‌های این استان  بستری شده‌اند که این مسئله شوخی بردار نیست.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: در روزهای اخیر شاهد صف‌های طولانی توزیع مرغ در استان  هستیم که بدون رعایت پروتکل‌های بهداشتی عرضه مرغ انجام می‌شود و نیاز است در این راستا مراکز عرضه مرغ افزایش یابد.

وی افزود: وضعیت سفره‌خانه‌های حسین آباد بغدادی توسط بخشدار و کیوسک های پارک شهید باهنر توسط شهرداری اراک تعیین تکیف نشده که باید اقدام عاجل صورت بگیرد.

وی در ادامه تاکید کرد: با وجود شرایط قرمز، تالار باغ‌های زیادی هنوز فعالیت دارند و وضعیت خمین و دلیجان در حال بحرانی شدن است و باید فکری برای این شرایط شود.

دکتر جمالیان با اشاره به اینکه در دلیجان، فرمهین و خمین از نظر تخت‌های بیمارستانی، بحران شدن وضعیت متصور است که باید تدابیر ویژه اتخاذ شود، گفت: در چنین شرایطی که ۱۱ شهر استان مرکزی در وضعیت قرمز کرونا است، روز گذشته آیین سیاه پوشان در ساروق و هزاوه برگزار شد و  زمزمه‌هایی از برگزاری آیین قالیشویان وجود دارد که می‌طلبد جلوی برگزاری آن‌ها گرفته شود.

متولی سلامت استان در پایان تاکید کرد: کادر درمان و بهداشت در رمق‌های آخر است و اگر این سد شکسته شود اتفاقات خوبی را شاهد نخواهیم بود.


( ۲ )

نظر شما :