افزایش سه برابری مراجعه کنندگان مشکوک به کرونا

۱۸ مرداد ۱۴۰۰ | ۰۷:۴۷ کد : ۱۹۲۲۰ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۷۱۲
مدیر بیمارستان امیرالمومنین(ع) اراک از افزایش سه برابری مراجعه کنندگان کلینیک تنفسی این بیمارستان از تاریخ بیست و پنجم تیرماه خبر داد.
افزایش سه برابری مراجعه کنندگان مشکوک به کرونا

به گزارش وب دا مرکزی، علیرضا صادقی، بیان کرد: متاسفانه تعداد بیماران و مراجعه کنندگان به کلینیک تنفسی این مرکز درمانی از تاریخ بیست و پنجم تیرماه سه برابر افزایش پیدا کرده است.

وی تاکید کرد: همچنین تعداد مراجعه کنندگان به بخش رادیولوژی و سی تی اسکن ریه سه برابر افزایش داشته است.

وی افزود: در بازه زمانی یک ماه ۲۱۰۰ مراجعه کننده به کلینیک ثبت شده، ولی از ۲۵ تیرماه تاکنون ۴۰۶۵ مراجعه کننده در بازه زمانی بیست روزه را پوشش داده‌ایم.

وی بیان کرد: تعداد بیماران سرپایی که پزشک معالج داروی رمدسیور را جهت مداوا تجویز نموده در این بازه به ۴۸۸ نفر رسیده است.

وی ضمن اشاره به اینکه بر اساس مطالعات اپیدمیولوژی هر زمان تعداد مراجعه‌کنندگان سرپایی افزایش پیدا نموده به دنبال آن تعداد بیماران بستری نیز افزایش داشته است، گفت: در بیمارستان امیرالمومنین(ع) شهر اراک شش بخش داخلی A، جراحی A، قلب و ریه، نورولوژی، اورژانس حاد و بستری را برای رسیدگی به بیماران کرونایی، در نظر گرفته شده است.

وی ضمن اشاره به اینکه در موج پنجم کرونا نیاز به مراقبت های ویژه به شدت افزایش یافته، گفت: سه  بخش icu جراحی و عمومی و مگا icu، با چهل و یک تخت را برای بیماران کرونایی نیازمند خدمات ویژه اختصاص داده ایم.

وی هشدار داد: از شروع پیک پنجم تاکنون ۶۸۸ بیمار بستری در بخش‌های درگیر، تحت مراقبت های درمانی قرار دارند و کل آمار فوتی نیز از بیست و پنجم تیرماه تاکنون ۵۲ نفر در این مرکز درمانی بوده است، این در حالیست که به گفته کارشناسان و متخصصین اپیدمیولوژیست هنوز به اوج و نقطه صعود پیک پنجم کرونا نرسیده‌ایم.

صادقی در پایان با اشاره به اینکه موج پنجم کرونا در استان مرکزی به طرز وحشتناکی روند صعودی چشمگیری به خود گرفته است، گفت: از کلیه همشهریان تقاضا داریم که شیوه نامه های بهداشتی را به صورت جدی رعایت نمایند و این نکته را نیز در نظر بگیرند که کرونا تنها برای دیگران نیست و در کسری از ثانیه ما و خانواده هایمان را نیز درگیر خواهد کرد.


( ۳ )

نظر شما :