افزایش ۲۰۰ درصدی مبتلایان در آشتیان

۲۴ مرداد ۱۴۰۰ | ۰۹:۴۷ کد : ۱۹۳۴۳ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۵۴۵
رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان آشتیان گفت: با توجه به سرعت انتشار و وضعیت بهداشتی و درمانی این منطقه اگر مردم همکاری نکنند، وضعیت شهرستان آشتیان رو به سیاهی می رود.
افزایش ۲۰۰ درصدی مبتلایان در آشتیان

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر عباس ملاطایفه بیان کرد: شهرستان همچنان درگیر موج پنجم پاندمی کرونا است و شدت آن به نسبت موج‌های قبلی بسیار بیشتر و همچنان میزان مراجعه مبتلایان به بیمارستان‌ زیاد است.

وی با اشاره به افزایش ۲۰۰ درصدی آمار بستری و سرپایی افزود: از ۵۷ تست pcr و ۱۰۰ تست rapid انجام شده در روز،  بیش از نیمی یعنی ۵۰ درصد آنها مثبت اعلام می شوند.

وی تاکید کرد: روند موارد بستری به شدت صعودی و در حال حاضر ۴۰ بیمار در بیمارستان امام سجاد(ع) بستری هستند که از این تعداد ۵ مورد در بخش مراقبت ویژه ارائه خدمت می شوند؛ تجهیزات و نیروی انسانی بیمارستان خسته و فرسوده و مدافعان سلامت نیازمند همکاری و همیاری مردم هستند.

دکتر ملاطایفه در ادامه خاطرنشان کرد: البته به منظور کنترل و مدیریت این بیماری به همت مدافعین سلامت در بخش واکسیناسیون و ارائه خدمت مستمر و با کیفیت، ۷۰ درصد از جمعیت گروه هدف واکسینه شده و امیدواریم هر چه سریعتر شاهد واکسینه شدن تعداد عمده ای از مردم شهرستان باشیم.

رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان آشتیان گفت: متاسفانه کمتر از ۲۰ درصد مردم شهرستان به پروتکل‌های بهداشتی عمل می‌کنند و اگر وضعیت به همین روش پیش برود، در آینده نه چندان دور شاهد افزایش بیشتر آمار مرگ‌ومیر و تعداد بستری‌ها در بیمارستان‌ خواهیم بود که این امر، خطر بزرگی در آینده محسوب می‌شود.

وی در پایان ضمن عرض تسلیت به مناسبت فرا رسیدن  شهادت  امام حسین(ع) و یاران باوفایش، از مردم خواست که در صورت حضور در مراسم عزاداری، به صورت کامل پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کرده و به فکر سلامتی خود و دیگران باشند.


( ۱ )

نظر شما :