رشد ۷۰ درصدی مقالات دانشگاه علوم پزشکی اراک در ۳ سال گذشته

۲۶ مرداد ۱۴۰۰ | ۰۹:۵۴ کد : ۱۹۳۹۱ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۴۱۷
معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی اراک از رشد ۷۰ درصدی شاخص هرش در حوزه مقالات در پایگاه اسکوس نسبت به ۳ سال گذشته خبر داد.
رشد ۷۰ درصدی مقالات دانشگاه علوم پزشکی اراک در ۳ سال گذشته

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر علیرضا کمالی گفت: افزایش رشد این شاخص در سالهای اخیر در دانشگاه علوم پزشکی  نشان از فعالیت های علمی، تحقیقاتی با کیفیتی است که توسط پژوهشگران، اعضا هیات علمی و دانشجویان پرتلاش انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه مبنای محاسبه اچ ایندکس(Hindex) در معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت پایگاه اسکوپوس می باشد، افزود: در این زمینه و در 3 سال اخیر دانشگاه علوم پزشکی اراک با رشدی حدود 70 درصدی در رتبه بندی دانشگاه های علوم پزشکی نسبت به دانشگاه های همتراز خود رشد چشمگیری را داشته است.

وی تاکید کرد: این موضوع می تواند نشانگر این باشد که مقالات دانشگاه  از لحاظ علمی جامع تر و کامل تر بوده و با اطمینان می توان به آنها استناد نمود و با اطمینان بیشتری از آن استفاده کرد.

دکتر کمالی در ادامه خاطرنشان کرد: اچ ایندکس(Hindex) شاخصی است که به وسیله آن می توان کیفیت و کمیت پژوهش های انجام شده یک فرد یا دانشگاه را بررسی کرد.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی اراک همچنین از رییس و کلیه اعضای هیات علمی و کسانیکه با برنامه ریزی و تلاش های خود زمینه این رشد و ارتقاء را فراهم کردند، تشکر کرد و گفت: با توجه به اینکه این مقالات پایه و مبنای بسیاری از دروس و متون و حتی بعضا انجام مراحل درمانی در بیمارستان ها توسط پزشکان است، رشد کمی و کیفی در این زمینه می تواند اساس رشد و توسعه واحدهای مختلف حوزه سلامت را نیز به ارمغان بیاورد.

دکتر کمالی در پایان با تاکید بر اینکه تولید علم ایران در حوزه هاى پزشکى بشدت در حال افزایش است، افزود: امیدواریم این روند همچنان باقی بماند تا ضمن ارتقا و جایگاه دانشگاه علوم پزشکی اراک، شاهد ارتقاء و توسعه سطح خدمات ارائه شده به مردم نیز باشیم.


نظر شما :