مدیریت این موج کرونا نیازمند برنامه ریزی و اقدامات هوشمندانه است

۲۶ مرداد ۱۴۰۰ | ۱۰:۲۱ کد : ۱۹۳۹۶ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۴۷۶
مشاور عالی رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک از ۳ برابر شدن مرگ کرونایی در صورت عدم تامین بخش های مراقبت ویژه گفت.
مدیریت این موج کرونا نیازمند برنامه ریزی و اقدامات هوشمندانه است

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر حسین سرمدیان ضمن ابراز نگرانی از شیب تند و افزاینده مراجعین به مراکز درمانی در دو روز اخیر، خواستار کنترل شرایط و مدیریت آگاهانه آن شد.

قائم مقام رییس دانشگاه در ستاد دانشگاهی مدیریت بیماری کووید 19 افزود: لازم است که اقدامات و برنامه ریزی های صورت گرفته به صورت مانور و آزمایشی اجرا شود که در مواجه با سیل عظیم مراجعه‌کنندگان در هنگام قله پیک پنجم با چالش مواجه نشویم چرا که اگر نتوانیم بخش های مراقبت ویژه مورد نیاز را تامین کنیم، شاهد ۳ برابر شدن مرگ و میر کرونایی خواهیم بود.

وی تاکید کرد: از لحاظ اپیدمیولوژیک، تعداد ابتلا، تهاجم ویروس و سنجش اعتبار آنتی‌بادی می‌توان زمان رسیدن به قله پیک را تشخیص داد و این اعتقاد وجود دارد که زمانیکه بیش از ۸۰ درصد جمعیت مبتلا شوند به قله پیک رسیده‌ایم و در حال حاضر در یک شیب بسیار تیزی قرار داریم.

این متخصص بیماری های عفونی در ادامه خاطرنشان کرد: قطعا اعمال این تعطیلی‌ها و انتشار آن دو روز زودتر از اعمال محدودیت سبب بهتر شدن وضعیت شیوع کرونا نمی‌شود و فاجعه آفرین خواهد بود؛ کنترل این اپیدمی نیازمند همکاری همگانی است و بدون همکاری شاهد هیچ نتیجه مثبتی نخواهیم بود.


نظر شما :