پیام رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک به مناسبت روز عکاس

۲۹ مرداد ۱۴۰۰ | ۱۰:۴۶ کد : ۱۹۴۰۹ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۵۶۲
دکتر سید محمد جمالیان در پیامی روز جهانی عکاسی را به عکاسان و دوستداران ثبت عکس و تصویر، خصوصاً عکاس حوزه سلامت که از روزهای شیوع کرونا همپای مدافعان سلامت در بیمارستان ها به ثبت ایثار، رشادت، خنده ها و گریه ها پرداختند را تبریک گفت.
پیام رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک به مناسبت روز عکاس

به گزارش وب دا مرکزی، متن کامل پیام به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

بی گمان باید بر دستان پرتوان عکاسانی که دیده نمی شوند، اما از بهترین و تلخ ترین لحظات و از اشک ها و لبخندهای دیگران زیباترین هارمونی ها را خلق می کنند، بوسه زد.
بی شک می توان گفت عالم برهانی است به زعم یک بوم هنری که عکاسان کاشفان و نقاشان این هنرند، اما لحظات کوتاهی که در قاب عکس ثبت می‌شود، آن قدر قدرتمند است که می‌تواند خشم، زیبایی، ظلم، امید و اندوه نهفته در درون خود را به چشم‌هایی که نظاره گر آن هستند، منتقل کنند که در نوع خود شگرف است.
نقش مؤثر رسانه‌ها در شرایط بروز بحران در هر کشوری غیرقابل انکار است؛ یکی از ارکان مهم و کلیدی در فرایند اطلاع‌رسانی عمومی رسانه‌ها عکاسان هستند و این کارکرد در شرایط بحران بیش از پیش مهم و برجسته‌ می‌شود.
باید دانست که یکی ارکان مهم رسانه‌ای در مبارزه با ویروس منحوس کرونا عکاسان خبری‌ حوزه سلامت اند که از آغاز فراگیری این ویروس منحوس تا به‌ حال در خط مقدم مبارزه با آن قرار داشته‌اند؛ با ‌وجود این، به نظر می‌رسد تاکنون آنگونه که باید به اهمیت نقش و فعالیت‌های این قشر زحمتکش و پرتلاش رسانه‌ای در انتقال امید و انگیزه به آحاد جامعه توجه نشده است؛ به ویژه که در دوران شیوع ویروس کرونا، مجاهدت‌های این عکاسان در خط مقدم مبارزه با این ویروس، همچون عکاسان دوران هشت سال دفاع مقدس خطیر ،چشمگیر و قابل توجه بوده است.
اینجانب بر خود لازم می دانم این روز باشکوه را ارج نهاده و به تمام عکاسان استان مرکزی، خصوصا عکاسان حوزه سلامت که با جدیّت و تلاش وافر پیشرفت و سربلندی روز افزون میهن اسلامی مان را رقم می زنند، صمیمانه تبریک و تهنیت عرض نموده و از درگاه ایزد متعال تداوم عزّت و اهتمام مسئولانه آن عزیزان را در انجام وظایف خطیر اطلاع رسانی و آگاهی بخش آرزومندم.

دکتر سید محمد جمالیان
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک
۲۸ مرداد ماه ۱۴۰۰


( ۲ )

نظر شما :