ظرفیت تزریق واکسن به  ۲۰ هزار نفر در روز را داریم

۲۱ شهریور ۱۴۰۰ | ۱۰:۲۳ کد : ۲۰۰۶۹ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۳۹۰
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: با ایجاد پایگاه‌های متعدد تزریق واکسن در نقاط مختلف استان، می توان به ۲۰ هزار نفر در روز واکسن تزریق کرد.
ظرفیت تزریق واکسن به  ۲۰ هزار نفر در روز را داریم

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر سید محمد جمالیان بیان کرد: ۱۲ هزار نفر روز گذشته (شنبه) در مجموعه شهرهای زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی اراک واکسن کرونا دریافت کردند.

وی افزود: تنها در شهرستان اراک به ‌عنوان بزرگترین کانون جمعیتی استان مرکزی ظرفیت واکسیناسیون روزانه ۱۵ هزار نفر در ۹ پایگاه مستقر وجود دارد.

وی تاکید کرد: ۲۱ هزار دانشجو و طلبه در استان مرکزی وجود دارد که فرآیند واکسیناسیون آنان آغاز شده و تمامی پایگاه‌های مستقر پذیرای مراجعان هستند.

دکتر جمالیان در ادامه خاطرنشان کرد: بر اساس برنامه‌ریزی باید در بازه زمانی تعیین شده ۱۶ هزار دانشجو و پنج هزار طلبه استان مرکزی واکسن کرونا دریافت کنند تا بتوانند با سطح ایمنی بالاتر به فعالیت‌های تحصیلی خود بپردازند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: دانشجویان با در دست داشتن کارت شناسایی تحصیلی باید برای تزریق واکسن به پایگاه‌های مستقر در استان مراجعه کنند.

وی در پایان افزود: تا زمانی که ۷۵ درصد جمعیت از رده سنی اعلام شده واکسن کرونا دریافت نکنند، گروه سنی جدید اعلام نخواهد شد و مشمولان دریافت واکسن باید فارغ از انتخاب برند واکسن خاص برای دستیابی به ایمنی نسبی در اولین زمان به پایگاه‌های واکسیناسیون مراجعه داشته باشند.

گفتنی است تاکنون یک میلیون ۷۸ هزار نفر در استان واکسن کرونا دریافت کرده‌اند که ۴۳۳ هزار ۹۹ نفر آنان نوبت اول با پوشش ۴۰ درصد و ۲۵۶ هزار و ۱۰۲ نفر نوبت دوم با ۲۳ درصد بوده است.


( ۲ )

نظر شما :