در صورت بازگشایی مدارس، شرایط باید فراهم شود

۲۳ شهریور ۱۴۰۰ | ۰۹:۲۹ کد : ۲۰۱۲۴ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۴۵۱
رییس بیمارستان امیرکبیر اراک به والدین هشدار داد در صورت بازگشایی مدارس، مراقب کودکان باشند و شرایط و شیوه نامه های بهداشتی را به شدت جدی بگیرند.
در صورت بازگشایی مدارس، شرایط باید فراهم شود

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر احسان رحیمی گفت: با توجه به در معرض خطر بودن کودکان و نوجوانان و احتمال بیشتر ابتلا به ویروس دلتا، در صورت بازگشایی مدارس فراهم کردن شرایط لازم برای حفظ سلامت دانش آموزان، در مدیریت این بیماری از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

وی افزود: در طول پیک پنجم کرونا با توجه به غالب بودن سوش دلتا شاهد کاهش سن ابتلا بودیم که این امر باعث شد بیمارستان امیرکبیر با توجه به اینکه سانتر اصلی اطفال بود تحت فشار و درگیری با این ویروس قرار بگیرد، لذا با توجه به احتمال بازگشایی مدارس و روندی که در طول مهر و آبان خواهیم داشت، احتمال درگیری بیشتر کودکان و نوجوانان وجود دارد از این رو خانواده‌ها و عوامل مربوطه باید با دقت بیشتری عمل کنند تا به بهترین وجه در جهت حفظ سلامت و ایمنی دانش آموزان پیش برویم و بتوانیم در ماه‌های آتی کنترل خوبی را در مدیریت بیماران کووید داشته باشیم.

وی افزود: مسیر کنترل بیماری کووید از بیمارستان ها نمی‌گذرد و واکسیناسیون و نکات بهداشتی و پیشگیری یک مسیر اصلی در کنترل و مدیریت کووید هستند که باید به آنها توجه ویژه کرد.

رییس بیمارستان امیرکبیر اراک تصریح کرد: در طول هفته گذشته شاهد یک روند نوسانی در پذیرش بیماران بودیم و در حال حاضر حدود ۵ مورد اطفال مشکوک و قطعی به کرونا و ۲۱ مورد بزرگسال در این بیمارستان بستری هستند.


( ۱ )

نظر شما :