خروج ۹ شهرستان از وضعیت قرمز / ساوه همچنان در وضعیت قرمز

۲۷ شهریور ۱۴۰۰ | ۱۰:۰۶ کد : ۲۰۲۱۱ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۴۸۵
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: ۹ شهرستان در وضعیت نارنجی قرار گرفتند و فقط ساوه در وضعیت قرمز باقی مانده است.
خروج ۹ شهرستان از وضعیت قرمز / ساوه همچنان در وضعیت قرمز

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر سید محمد جمالیان بیان کرد: طبق اعلام آخرین رنگ بندی کرونایی استان مرکزی، شهرستان های اراک، خنداب، خمین، محلات، آشتیان، فراهان، کمیجان، شازند و دلیجان که پیش از این در وضعیت قرمز قرار داشتند، از تاریخ ۲۷ شهریور به وضعیت نارنجی در آمده اند.

وی افزود: تسریع در روند واکسیناسیون، رعایت پروتکل های بهداشتی در کنار اجرای محدودیت ها و البته همکاری و همیاری مردم مهمترین دلایل خروج از وضعیت قرمز کرونایی بود و مطمئنا با ادامه این روند و همدلی برای مدیریت این بیماری به وضعیت ها و رنگ بندی های قابل قبول تری نیز خواهیم رسید.

وی تاکید کرد: همچنین در این رنگ بندی شهرستان های زرندیه و تفرش نیز به رنگ زرد نشان داده شده اند که به هم استانی های ساکن در این مناطق توصیه می کنیم، گول این رنگ بندی را نخورند و همچنان به این بیماری و ویروس به چشم یک تهدید نگاه کنند و پروتکل های بهداشتی را رعایت نمایند.

دکتر جمالیان در ادامه خاطرنشان کرد: در آخرین اعلام رنگ بندی کرونایی، شهرستان ساوه همچنان در وضعیت قرمز قرار دارد که امیدواریم هرچه زودتر از این وضعیت خارج شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک همچنین تاکید کرد: شمار مبتلایان و بیماران بستری و فوتی‌ها در مراکز درمانی استان مرکزی  روزهای اخیر تاحدودی کاهش یافته است اما، نباید با تغییر وضعیت رنگ‌بندی کرونا، رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی میان شهروندان کمرنگ شود چرا که این اقدام مانع جهش سویه‌های دیگر ویروس کرونا می‌شود.

دکتر جمالیان در پایان از مردم خواست تا رسیدن به ایمنی جمعی جامعه استان، همچنان به رعایت پروتکل بهداشتی توجه کنند.

گفتنی است در نقشه رنگ بندی کرونایی شهرستان ها، رنگ قرمز به معنای خیلی پرخط، نارنجی و زرد به ترتیب به معنی پرخطر و خطر متوسط و همچنین رنگ آبی به معنی کم خطر است.


( ۲ )

نظر شما :