دانشجوهای واکسن نزده، جایی در خوابگاه ها ندارند

۳۰ شهریور ۱۴۰۰ | ۱۰:۲۰ کد : ۲۰۳۲۱ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۶۵۱
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک از ممنوعیت ورود دانشجویان واکسینه نشده به خوابگاه های دانشجویی خبر داد.
دانشجوهای واکسن نزده، جایی در خوابگاه ها ندارند

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر سید محمد جمالیان در حاشیه بازدید از خوابگاه پسرانه اخوت، گفت: دانشجویان که به هر دلیلی تاکنون موفق به دریافت واکسن کرونا نشده اند از مراجعه به خوابگاه های دانشجویی خودداری نمایند.

وی افزود: با آغاز شیوع کروناویروس و تعطیلی کلاس های آموزشی دانشگاه های کشور از جمله دانشگاه علوم پزشکی اراک از اواسط اسفندماه سال ۹۸، برنامه ریزی و تبادل نظر با کارشناسان امر برای بازگشایی دوباره این بخش در جریان بوده و نشست های متعددی در سطوح مختلف مدیریتی و بهداشتی برگزار شده است با این حال با توجه به آغاز سال تحصیلی و اسکان دانشجویان در خوابگاه، یکی از دغدغه های اصلی دانشگاه بحث اسکان دانشجویان در شرایطی امن و بهداشتی است که کلیه عوامل سعی داشتند تا این بازگشایی و حضور دوباره دانشجویان در خوابگاه ها با کمترین میزان ارتباط فیزیکی و نیز بیشترین ایمنی و رعایت دستورالعمل های بهداشتی باشد، لذا به منظور جلوگیری از چرخش و انتقال ویروس کرونا از پذیرش دانشجویان واکسینه نشده جلوگیری خواهد شد و معاونت بهداشتی و دانشجویی دانشگاه می بایست این امر مهم را رصد و پیگیری نمایند.

وی تاکید کرد: خوابگاه اخوت ظرفیت پذیرش ۹۰ دانشجو را دارد که در حال حاضر با توجه به شرایط موجود تعدادی از آن ها در خوابگاه حضور یافته اند و تمهیدات لازم جهت اسکان دانشجویان اندیشیده شده و این خوابگاه نسبت به سال قبل در شرایط بهتر و مطلوب تری قرار دارد و اعلام رضایت اکثر دانشجویان گواهی بر این ادعا می باشد.

دکتر جمالیان در ادامه خاطرنشان کرد: تامین سلامت و ایمنی دانشجویان در کنار اقدامات صورت پذیرفته در گرو رعایت موازین بهداشتی و نیز مراعات فاصله گذاری های فیزیکی خواهد بود و بدون رعایت پروتکل های نتیجه مثبتی نخواهد داشت.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک در این بازدید از نزدیک درباره مسائل و مشکلات رفاهی و صنفی خوابگاه و تغذیه دانشجویان با آنها صحبت و بر رفع عمده مشکلات مطرح شده از سوی دانشجویان که مهمترین آنها، نیاز دانشجویان به سرویس های بهداشتی مناسب، حمام مناسب و ایمن، وسایل روشنایی و تخت و... عنوان شد، قول مساعد داد.


( ۱ )

نظر شما :