نگران اوج گیری مجدد کرونا با شروع فصل سرما هستیم

۰۲ مهر ۱۴۰۰ | ۰۹:۰۷ کد : ۲۰۴۱۲ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۴۰۷
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گفت: در راستای بازگشایی مدارس و با شروع فصل سرما، اگر رعایت دقیق دستورالعمل های بهداشتی ادامه پیدا نکند، ممکن است آمار‌های کرونایی مجدد تلخ و صعودی شود.
نگران اوج گیری مجدد کرونا با شروع فصل سرما هستیم

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر بهمن صادقی سده بیان کرد: پیک پنجم کووید ۱۹ از اوایل تیرماه ۱۴۰۰ آغاز و در پایان شهریورماه اگرچه در شیب کاهشی این پیک قرار داریم، اما همچنان آمار مراجعات به بیمارستان ها و مراکز درمانی بالا و وضعیت شیوع کرونا در استان شکننده و نگران کننده است و متاسفانه همچنان مراجعینی که برای انجام تست pcr به بیمارستان امیرالمومنین (ع) مراجعه می کنند بسیار بالا می باشد از این رو احتمال اینکه این شرایط با باز شدن مدارس و سرد شدن هوا تداوم یابد، وجود دارد، لذا از مردم خواهشمندیم که نسبت به رعایت پروتکل های بهداشتی حساس و واکسیناسیون را به صورت جدی دنبال کنند.
وی تاکید کرد: یک دُز واکسن کرونا حفاظت مناسب و مطلوب را ایجاد نمی‌کند و افراد می بایست به طور کامل واکسینه شوند و هر دو دوز واکسن را دریافت کنند.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اراک خاطرنشان کرد: ایمنی زایی واکسن های کرونا چند هفته بعد از تزریق دُز اول آغاز و حدود ۲ تا ۳ هفته بعد از تزریق نوبت دوم واکسن کامل می شود.
وی در ادامه به سفر دکتر سوری به استان مرکزی اشاره کرد و افزود: با توجه به تجربیات و اقدامات موثری که جناب دکتر سوری در استان سیستان و بلوچستان داشتند از روز چهارشنبه مورخ ۳۱ شهریور تا روز جمعه ۲ مهرماه، به مدت ۳ روز خدمت این استاد بزرگوار بودیم و از تجربه های ایشان استفاده شد و امیدواریم که با به کاربردن این تجربیات شاهد کاهش سریعتر این پیک باشیم.
وی خاطرنشان کرد: در طی سه روز گذشته پنل و کارگاه های آموزشی، نشست های مختلف و بازدید از مکان های پرخطر انجام شده و در روز سوم جمع بندی نهایی را خواهیم داشت.


( ۲ )

نظر شما :