شاخص مرگ و میر کرونا در استان مرکزی، پایین تر از میانگین کشوری

۰۲ مهر ۱۴۰۰ | ۰۹:۲۱ کد : ۲۰۴۱۳ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۴۳۶
رییس کمیته کشوری اپیدمیولوژی و تیم واکنش سریع کووید ۱۹ وزارت بهداشت گفت: کاهش مرگ و میر کرونایی در استان مرکزی نسبت به میانگین کشوری، ماحصل اقدامات موثر حوزه بهداشت، تلاش مضاعف نیروهای بهداشت و درمان و رعایت پروتکل های بهداشتی است.
شاخص مرگ و میر کرونا در استان مرکزی، پایین تر از میانگین کشوری

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر حمید سوری ضمن اشاره به اینکه اپیدمی کرونا منشا رفتاری دارد، گفت: نسبت مرگ و میر در استان مرکزی نسبت به میانگین کشوری پایین تر است که این مهم نشان از موفقیت حوزه بهداشت می باشد ضمن اینکه رعایت پروتکل های بهداشتی توسط مردم نیز کمک‌کننده وضعیت بوده است.
وی ادامه داد: با وجود اینکه تعداد پرستار و پزشک در استان مرکزی نسبت به استاندارد های بین المللی و کشوری کمتر بوده است، اما با تلاش مضاعف نیروهای موجود شاهد کاهش آمار مرگ و میر هستیم و امیدواریم که با همکاری و هماهنگی تمامی بخش‌ها هر چه سریعتر شاهد قطع زنجیره انتقال ویروس منحوس باشیم.
وی در حاشیه بازدید از بیمارستان امیرالمومنین اراک گفت: بیمارستان امیرالمومنین بزرگترین مرکز و سانتر پذیرش بیماران کرونایی در سطح استان مرکزی است و خوشبختانه در طی بازدید از این بیمارستان شاهد شرایط بهتر در مراقبت ها، کاهش فراوانی بیماری و تخت ها نسبت به وضعیت گذشته آن هستیم.
وی تاکید کرد: در حال حاضر معضل و مشکل خاصی در استان مرکزی وجود ندارد اما هر چه اقدامات پیشگیرانه تقویت شود اتفاقات بهتر و موفق تری رقم خواهد خورد.
وی در پایان از زحمات کلیه همکاران و پرسنل سلامت به ویژه کادر درمانی بیمارستان امیرالمومنین تقدیر و تشکر کرد و افزود: متاسفانه در طی ۱۸ ماه گذشته کادر بهداشت و درمان بار عظیمی از مشکلات این اپیدمی را بر دوش کشیدند در حالیکه برخی سازمان ها در این دوران خلوت تر و فرصت استراحت بیشتری داشتند اما پرسنل سلامت  از لحاظ جسمی و روانی تحت فشار بودند که جای تقدیر و تشکر دارد.


( ۲ )

نظر شما :