کاهش مرگ در بیماران کرونایی در پیک پنجم در استان مرکزی نسبت به کشور

۰۲ مهر ۱۴۰۰ | ۰۹:۳۲ کد : ۲۰۴۱۴ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۴۷۵
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک از سفر سه روزه دکتر حمید سوری، رییس کمیته کشوری اپیدمیولوژی و تیم واکنش سریع کووید ۱۹ وزارت بهداشت و بازدید و بررسی ایشان از مراکز بهداشتی و درمانی استان مرکزی خبر داد.
کاهش مرگ در بیماران کرونایی در پیک پنجم در استان مرکزی نسبت به کشور

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر سید محمد جمالیان گفت: با توجه به اینکه دکتر سوری تمامی استان‌های کشور را بازدید بررسی کرده اند، لذا تجربه بسیار خوبی از نکات متفاوت در بحث های بهداشتی و درمانی دارند که در طی سفر سه روزه ایشان، در روز چهارشنبه مورخ ۳۱ شهریور ماه مراکز بهداشتی و در روز پنج شنبه یکم مهرماه مراکز درمانی مورد بازدید و از جنبه های متفاوت مورد بررسی قرار گرفت.
وی افزود: در بخش درمان تعداد روز بستری بیماری، ماندگاری، بیماران اینتوبه شده، تعداد تخت های ویژه، نیروهای پرستاری و پزشکی و روشهای تجزیه و مدیریت دارو ها بررسی شد و امید است که با به کاربردن راهکارهای ارائه شده شاهد اتفاقات خوبی باشیم.
وی تاکید کرد: خداراشاکریم که بر اساس گزارشی که در هفته گذشته توسط معاونت درمان وزارت بهداشت برای همه دانشگاه ها سطح کشور ارسال شده بود، یکی از نقاط قوت دانشگاه علوم پزشکی اراک در پیک پنجم کاهش درصد مرگ و میر کرونایی بود.
وی ادامه داد: تعداد نیروهای پرستاری و پزشکی پایین‌تر و تعداد تخت های ویژه و بستری مراکز درمانی در استان مرکزی بالاتر از نورم کشوری است.
جمالیان اظهار کرد: خدا را شاکریم که اکثر پزشکان پروتکل های لازم در تجویز دارو را رعایت و تجویز را مطابق موازین علمی انجام داده اند.
وی در پایان از زحمات دکتر سوری در طی این ۴۸ ساعت و ارائه راهکار های مطلوبشان تقدیر و تشکر کرد و به کلیه پرسنل بهداشت و درمان استان مرکزی خسته نباشید گفت.


( ۲ )

نظر شما :