پیام تبریک رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک به مناسبت «هفته دفاع مقدس»

۰۳ مهر ۱۴۰۰ | ۰۹:۰۹ کد : ۲۰۴۲۹ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۴۸۰
دکتر سید محمد جمالیان در پیامی هفته دفاع مقدس، هفته حماسه و ایثار را به مردم به ویژه خانواده های شهدا، ایثارگران و جانبازان استان مرکزی پرسنل دانشگاه علوم پزشکی اراک تبریک گفت.
پیام تبریک رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک به مناسبت «هفته دفاع مقدس»

به گزارش وب دا مرکزی، متن کامل پیام به شرح زیر است:

ﺑﺴﻢ رب اﻟﺸﻬﺪاء و اﻟﺼﺪﻳﻘﻴﻦ

دفاع مقدس، نام آشناترین واژه در راستای حماسه های عزت آفرین ایران است که خاطرات دلاوری های آن، در تاریخ شکوهمند این دیار به یادگار مانده و خواهد ماند.

ایران اسلامی هرگز به منظور فزون خواهی و قدرت طلبی وارد عرصه جنگ نشده است، بلکه روحیه حمیت و غیرت فرزندان این آب و خاک بود که به تأسی از مولا و سالارشان حضرت حسین بن علی (ع) در تحقق شعار «هیهات منّا الذله» کوشیدند تا هرگز تسلیم ننگ و ذلّت و زبونی نشوند و از کیان و حیثیت اعتقادی خود دفاع کنند.

یکی از ثمرات بزرگ دفاع مقدس، فرهنگ سازی است لذا در دفاع مقدس جوانان و رزمندگان اسلام با از خودگذشتی ها و ایثارگری های خود، آیین و مرامی را بنیان نهادند که ایثار و شهادت به عنوان فرهنگی ارزشی و ارزشی فرهنگی، جریان ها و مسائل دیگر را تحت الشعاع قرار داده است و اکنون در بیمارستان ها و مراکز بهداشتی درمانی شاهد این‌گونه رشادت‌ها و فداکاری ها هستیم.

سپید پوشان بحران پاندمی کرونا  همچون کادر درمان دوران دفاع مقدس با همان انگیزه های جهادی در میدان مبارزه حضور دارند و همچون هشت سال دفاع مقدس که این عزیزان به مداوای مجروحان در جبهه ها می پرداختند، اکنون نیز در دوره کرو‌نا مدافعان سلامت بی‌ادعا و بی‌وقفه در بیمارستان و مراکز بهداشتی و درمانی به مردم خدمت جانانه ارائه می نمایند.

بی شک از زمان شروع پاندمی کرونا، نیروهای مسلح استان همپا و همیار کادر بهداشت و درمان بوده و هستند، سپاه روح الله، ارتش، نیروی انتظامی و نیروهای بسیجی همواره برای دفاع از ارزش‌های اسلامی در میدان‌های مختلف حاضر هستند و این روزها نیز یاری رسان مردم و‌ مدافعان سلامت در گوشه گوشه ی این مرز و بوم می باشند.

اینجانب ضمن گرامیداشت یاد و خاطره رشادت های شهدای والامقام و فداکاریهای جانبازان، آزادگان، رزمندگان و جهادگران هشت سال دفاع مقدس به خصوص شهیدان جان بر کف دانشگاه علوم پزشکی اراک "شهید حمزه جعفری" "شهید مرتضی مقصودی"  "شهید سید احمد عالی"  "شهید حسین کاشفی" "شهید براتعلی ناطقی" و "شهید حسین خسروی" این ایام غرورآفرین را به کلیه همکاران دانشگاه علوم پزشکی اراک تبریک عرض می نمایم و امیدوارم به پاس هشت سال حماسه مردان و زنان این مرز و بوم، باعث سرافرازی ایران اسلامی باشیم.

دکتر سید محمد جمالیان

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی اراک

۲ مهر ۱۴۰۰


( ۱ )

نظر شما :