پیام رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک به مناسبت روز جهانی بهداشت محیط

۰۴ مهر ۱۴۰۰ | ۱۸:۱۲ کد : ۲۰۵۲۳ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۵۲۳
دکتر سید محمد جمالیان در پیامی روز جهانی بهداشت محیط را خدمت همکاران خدوم، اعضای هیات علمی، اساتید بهداشت محیط و دانشجویان این عرصه در دانشگاه علوم پزشکی اراک تبریک گفت.
پیام رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک به مناسبت روز جهانی بهداشت محیط

به گزارش وب دا مرکزی، متن کامل پیام به شرح زیر است:

بسمه تعالی
حمد و سپاس پروردگار عالم را که مهد زمین پهنه پاک و بی آلایش و پر تنعم خویش را سال هایی است بر همه محدثین بالاخص بر آدمیان گشوده است و برای این مهم  انسان ها که اشرف مخلوقات این کره خاکزاد و امانت دار این نعمت محتشم درگاه الوهی هستند، می بایست نهایت تلاش خود را در حفظ آن به عمل آورده و این گستره زیبا، پاکیزه و سالم را به آیندگان بسپارند که در این راستا روز ۲۶ سپتامبر برابر با ۴ مهر ماه روز جهانی بهداشت محیط نامیده شده است.
صنعتی شدن کشورها به ویژه در کشورهای درحال توسعه، به روند مواجهه با انواع آلاینده ها و مواد شیمیایی موجود در محیط زیست سرعتی فوق العاده بخشیده و رشد روز افزون جمعیت و پدیده شهرنشینی، افزایش نیاز بشر برای ادامه حیات را خاطر نشان کرده است از این رو تلاش صنایع با استفاده از تکنولوژی در راستای افزایش تولید برای پاسخ به نیازهای فزاینده ی فعلی با مصرف منابع طبیعی و تولید آلاینده های مضاعف همراه خواهد بود. 
ارائه فعالیت ها و خدمات بهداشت محیط جهت پیشگیری از بیماری های مرتبط با عوامل محیطی اعم از بیماری های واگیر و غیر واگیر و حفظ و ارتقاء سطح سلامت جامعه ضرورتی انکار ناپذیر است.
توسعه پایدار در میان ملل مختلف با توجه به شرایط خاص اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی آن ها معنا می یابد ولی محور هر توسعه پایداری انسان سالم است. 
حفظ دستاوردهای نظام سلامت کشور و ارتقاء سطح سلامت آحاد جامعه، حرکت در مسیری است که تحقق اهداف توسعه پایدار بر مبنای انسان سالم را در پی دارد.
در بحران پاندمی ویروس کرونا سربازان و مدافعان گمنام حوزه بهداشت محیط علاوه بر تلاش و بازرسی های وافر در عرصه ی رعایت بهداشت مشاغل ، آب و فاضلاب ، مواد غذایی و ... نقش پر رنگی در پیشگیری از بیماری کرونا ، اشاعه ی فرهنگ رعایت پروتکل های بهداشتی و نظارت بر آن و ...  داشته اند که قابل تقدیر و تشکر است.
اینجانب ضمن عرض تقدیر و تشکر، با کمال اکرام و احترام  به منظور نکوداشت کوشش این گروه خدوم و تلاشگر به ویژه در دوران بحران ویروس کرونا،  بر دستان پر مهر این عزیزان بوسه می زنم و روز جهانی بهداشت محیط را خدمت تمامی اساتید ، اعضای محترم هیئت علمی،  کارشناس و مسئولان ، دانشجویان و... بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی اراک تبریک میگویم.

دکتر سید محمد جمالیان
رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی اراک
۴ مهرماه ۱۴۰۰


نظر شما :