مراقب قلبتان باشید

۰۷ مهر ۱۴۰۰ | ۱۳:۴۹ کد : ۲۰۶۳۱ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۴۶۷
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک در پیامی به مناسبت روز جهانی قلب، به هم استانی های خود گفت "مراقب قلبتان باشید".
مراقب قلبتان باشید

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر سید محمد جمالیان در این پیام آورده است:

با تغذیه سالم، مصرف میوه و سبزیجات، فعالیت بدنی مناسب و "نه" به مصرف دخانیات و الکل قلب هایمان را با سلامتی پیوند بزنیم.

شعار ملی این روز جهانی در سالی که همچنان درگیر همه گیری این ویروس هستیم، "برای حفظ سلامتی قلب خود، خانواده و جامعه، قلب های خود را با سلامتی پیوند بزنیم" است.

به دلیل اهمیت قلب در سلامتی و زندگی افراد و جوامع، اتحادیه جهانی قلب هر ساله، روز آخر ماه سپتامبر را بعنوان روز جهانی قلب برای افزایش آگاهی جهانیان در خصوص بیماری های قلبی عروقی معین کرده است؛ این روز یک نقش مهمی در حساس سازی و اطلاع رسانی در خصوص سلامت قلب و عروق دارد و فرصت جهانی مهمی است که می توان برای افزایش آگاهی و تشویق افراد، اعضای خانواده، جوامع، سیاستگذاران و تصمیم گیران در طول سال از آن استفاده کرد، یکی از مهمترین و مطمئن ترین راه های رسیدن به اهداف پیشگیری و کنترل بیماری قلبی عروقی آموزش همگانی و برگزاری پویش های عمومی است؛ این روز در واقع شروع برنامه و فعالیت هایی است که باید در طول سال ادامه یابد.

برای کشور و استان ما نیز که بیماری های قلبی یکی از مشکلات و چالش های مهم سلامت به شمار  می رود، این روز مغتنم است تا برنامه ها و فعالیت های خود را برای مقابله با این بیماری ها و در جهت افزایش آگاهی عمومی برنامه ریزی کنیم و این روز را گرامی بداریم.


( ۳ )

نظر شما :