نیروی انتظامی در حوزه امنیت و سلامت نقش به سزایی دارد

۱۰ مهر ۱۴۰۰ | ۰۸:۰۸ کد : ۲۰۶۶۲ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۶۸۱
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: یکی از پایه های بسیار مهم و موثر در کنترل و مدیریت بیماری کرونا، وجود پشتوانه محکمی مانند نیروی انتظامی در کنار حوزه سلامت است.
نیروی انتظامی در حوزه امنیت و سلامت نقش به سزایی دارد

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر سید محمد جمالیان در حاشیه دیدار و قدردانی از فرمانده نیروی انتظامی استان مرکزی به مناسبت هفته دفاع مقدس، گفت: نیروی انتظامی همواره از فعالین حوزه سلامت و همراه و همدل دانشگاه علوم پزشکی اراک بوده و کارنامه درخشانی در امنیت و سلامت دارد و حضور فعال و ارزشمند این ارگان از زمان شروع همه گیری کووید ۱۹ بسیار حائز اهمیت بوده و می باشد و به مدد و همکاری این قشر زحمتکش و ایثارگر توانستیم تاکنون بیماری کرونا را مدیریت نماییم.

وی در ادامه ضمن اشاره به اقدامات چشمگیر نیروی انتظامی در دوران اپیدمی کرونا، افزود: نیروی انتظامی از آغازین روزهای شیوع ویروس کرونا، با همه امکانات و تجهیزات به میدان مقابله با کرونا آمد و به موازات افزایش بار مراجعین، در بیمارستان‌ها حضور نیروهای خدوم انتظامی شرایط را کنترل و مدیریت و همچنین در نظارت و اجرای محدودیت های کرونایی که اعمال می شد و ایجاد شرایط لازم جهت پایدار شدن وضعیت کنترل کرونا، نقش بسیار موثر و چشمگیری داشت که جای تقدیر و تشکر دارد.

در ادامه این دیدار سردار حسن مفخمی شهرستانی فرمانده نیروی انتظامی استان مرکزی، بیان کرد: در طول ۲ ساله اپیدمی کرونا، مدافعان سلامت در بیمارستان ها و مراکز درمانی مجاهدانه و ایثارگرانه ارائه خدمت کردند و همچنان نیز با وجود خستگی در حال فعالیت و خدمت دهی به مردم هستند.

وی افزود: زحمات کادر درمان و بهداشت و از خودگذشتگی های این بزرگواران یادآور روزهای دفاع مقدس می باشد و چه بسیار عزیزانی که در آن روزها در دفاع از ایران اسلامی به جبهه های حق علیه باطل شتافتند، و این روزها نیز عزیزانی هستند که در مراکز بهداشتی درمانی این کار خطیر را انجام می دهند.

وی در ادامه از مدیریت صحیح پاندمی کرونا توسط رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک، معاونین و تیم همراه دانشگاه تقدیر و تشکر کرد‌.

حجت الاسلام فرضعلی کریمیان، رییس عقیدتی سیاسی فرماندهی انتظامی استان مرکزی نیز گفت: فرماندهی دکتر جمالیان در دوران اپیدمی کرونا با کمترین امکانات، یادآور فرماندهان جبهه نبرد در روزهای دفاع مقدس است و چهره رسانه ای و نحوه بیان ایشان یک اصل بسیار مهم و تاثیرگذار در بحث کنترل و مدیریت کرونا و تشویق مردم در رعایت دستورالعمل های بهداشتی است.

وی افزود: نیروی انتظامی استان مرکزی این آمادگی را دارد که همراه و همپای دانشگاه علوم پزشکی اراک باشد تا هر چه سریعتر شاهد گذر از این مرحله سخت و قطع زنجیره انتقال ویروس باشیم.

گفتنی است که در این دیدار از زحمات و تلاش شبانه روزی "سردار حسن مفخمی شهرستانی" فرمانده نیروی انتظامی استان به نمایندگی از سبزپوشان جان بر کف نیروی انتظامی با اهدای لوح سپاس تقدیر به عمل آمد.


( ۱ )

نظر شما :