مزاحمت های تلفنی اورژانس، معضلی در بحران کرونا
به گزارش وب دا مرکزی، بهروز ایران نژاد بیان کرد: علیرغم اینکه در دوران پاندمی کرونا اورژانس به عنوان یک اصل مهم در ارائه خدمت به همشهریان و مددجویان محسوب میشود، متاسفانه مزاحمت های تلفنی با اورژانس، مانعی برای ارایه خدمت شده است به طوریکه از ۱۳۲ هزار و ۹۲۷ تماس تلفنی امسال با اورژانس ۱۱۵، هفت درصد آن ها به عنوان ماموریت کاذب به ثبت رسیده است.
وی افزود: تماس مزاحمان منجر به ماموریت کاذب میشود و با اشغال خطوط تماس ممکن است کادر اورژانس برای ارایه خدمات به حادثه دیدگان واقعی بازمانند و ضمن اعزام بی مورد آمبولانس و اتلاف هزینه در صرف زمان، سوخت، انگیزه همکاران اورژانس را کاهش و فشار بسیاری را به آن ها تحمیل می کند.
وی خاطرنشان کرد: از یک ماه گذشته که موقعیتیاب در استان راهاندازی شده شمار تماسهای مزاحمان پنج درصد کاهش را نشان میدهد و دادگستری نیز همکاری خوبی در این زمینه داشته و با برخورد با مزاحمان تلفنی اورژانس ۱۱۵، این افراد را احضار و از آنان تعهد میگیرد.
گفتنی است که ۲۶ هزار و ۴۸۹ ماموریت در بخشهای مختلف درمانی از سوی کادر اورژانس استان در سال جاری عملیاتی شده است و ۵۸ پایگاه اورژانس زمینی یک پایگاه هوایی و ۵ پایگاه اورژانس موتوری در استان مرکزی خدماترسانی دارد.
نظر شما :