شهرستان تفرش، پیشرفت خوبی در حوزه سلامت داشته است

۲۰ مهر ۱۴۰۰ | ۰۸:۳۶ کد : ۲۰۹۳۵ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۴۷۲
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: رشد شاخص های بهداشتی و درمانی در شهرستان تفرش قابل قبول است.
شهرستان تفرش، پیشرفت خوبی در حوزه سلامت داشته است

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر سید محمد جمالیان در حاشیه جلسه هیات رئیسه دانشگاه علوم پزشکی اراک که در شهرستان تفرش برگزار شد، بیان کرد: خوشبختانه در شهرستان تفرش، تمامی شاخص های بهداشتی و درمانی رشد قابل قبولی داشته و رضایتمندی بسیار خوبی در بین مردم مشاهده می شود.

وی افزود: در زمینه واکسیناسیون به خصوص واکسیناسیون دانش آموزی (12 تا 18) سال، شهرستان تفرش جزء پیشروترین شهرستان ها می باشد.

وی تاکید کرد: 65 درصد دانش آموزان 12 تا 18 سال تفرشی  تاکنون دُز نخست و بالای 90 درصد سنین بالای 18 سال واکسن خود را دریافت کرده اند که آمار بسیار خوب و قابل قبولی است.

دکتر جمالیان در ادامه ضمن تشکر از دکتر زیلابی خاطرنشان کرد: در مجموع از عملکرد اخیر مدیر و تیم شبکه بهداشت و درمان شهرستان تفرش تشکر کرده و در ادامه راه برای این تیم آرزوی موفقیت می کنم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: شهرستان تفرش در کنترل و  مقابله با بیماری کرونا نیز عملکرد خوبی از خود نشان داده اند و توانسته اند با همکاری خوب سایر ارگان ها نظیر، فرمانداری، سپاه و بسیج، هلال احمر، آموزش و پرورش و ... تاکنون بر این بیماری غلبه کرده و طرح واکسیناسیون و ایمنی سازی را عملیاتی کنند.

وی یادآور شد: در بحث اورژانس پیش بیمارستانی، با راه اندازی دو پایگاه شهراب و جفتان و همچنین آغاز به کار بخش دیالیز خیرساز در ماه آینده  امیدواریم خدمات با کیفیت تری به مردم منطقه ارائه کنیم.

دکتر جمالیان همچنین به کمبود برخی تخصص ها در شهرستان اشاره کرد و گفت: متاسفانه در برخی تخصص ها، همچون متخصصین داخلی، رادیولوژی، زنان و جراحی، کمبود وجود دارد که تمام تلاشمان را خواهیم کرد تا با تجهیز بیمارستان این شهرستان این خلاء را نیز تکمیل کنیم.

متولی سلامت استان مرکزی همچنین از راه اندازی دستگاه اکسیژن ساز در آینده ای نزدیک و  تلاش برای خرید و نصب دستگاه سی تی اسکن در شهرستان تفرش را نوید داد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک در ادامه میزان موارد فوت ناشی از کرونا در موج های چهارم (30 بیمار) و موج پنجم(3 مورد) را بررسی کرده و این کاهش چشمگیر در مرگ و میر در موج پنجم که ویروسی به مرتب خطرناک تر را ناشی از تلاش و همت تمام همکاران شبکه بهداشت و درمان تفرش دانست.

وی در پایان شهرستان تفرش را خطه عالم پرور و مهد فرهنگ و ادب برشمرد و گفت: برای ارتقاء کیفیت خدمات ارائه شده در زمینه بهداشت و درمان تلاش خواهیم کرد و سعی می کنیم زمینه را برای خدمت رسانی در خور مردم این منطقه فراهم کنیم.


( ۱ )

نظر شما :