متخصصان بیهوشی و مراقبتهای ویژه در این روزهای مبارزه با کرونا سنگ تمام گذاشتند

۲۴ مهر ۱۴۰۰ | ۲۲:۴۲ کد : ۲۱۰۵۱ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۱۰۸۵
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: نامگذاری روز جهانی به نام "بیهوشی" نشان از اهمیت و جایگاه این علم در درمان بیماران دارد.
متخصصان بیهوشی و مراقبتهای ویژه در این روزهای مبارزه با کرونا سنگ تمام گذاشتند

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر سید محمد جمالیان در پیامی این روز را به تمام متخصصان، اساتید، دانشجویان رشته بیهوشی تبریک گفت.
متن این پیام به این شرح است: 

به نام خدا
بی شک هر مراجعه کننده ای به مراکز درمانی و بیمارستانی، ضمن امید بستن به خدا در درجه ی اول، چشم امیدش به کادر درمان و پزشکی است و در این میان اگر فرایند درمان و مداوای آن بنا به تشخیص پزشک و تیم پزشکی نیاز به بستری به خصوص عمل جراحی داشت، نقش این تخصص بیش از پیش به چشم می آید، تخصصی که بسیار حساس و بر روی خطی از خواب و خیال و شاید مرگ راه می رود.
حال آنکه در دوران کرونا و همه گیری این بیماری، کادر بهداشت و درمان در معرض شدید ترین خطرات انتقال و ابتلاء آن قرار داشتند و دراین میان متخصصان بیهوشی و مراقبتهای ویژه در مراکز درمانی و بخش های مراقبتهابی ویژه جزء بیشترین گروهی بودند که در معرض مواجهه با ناقلان و مبتلایان و افراد مشکوک را داشتند که در این میان، هیچگاه نگذاشتند خللی در ارائه خدمتشان به وجود بیاید.
بی شک پیدایش و توسعه روشهای جدید بیهوشی واقعه ای بزرگ در علم جراحی و  همچنین سایر عرصه های پزشکی (حتی اخلاق پزشکی) ایجاد کرده است و این روش اجازه می‌دهد روندهای درمانی دیگر مانند تشخیص، درمان بیماری‌های مزمن یا دردناک و بغرنج، بدون اینکه بیمار رنج ببرد، انجام شود.
با وجود پیشرفتهای علم آنستزیولوژی (بیهوشی و مراقبتهای ویژه) تسکین درد بیماران جز حقوق اولیه بشری محسوب می شود و تامین آن، یکی از مهمترین اولویت های نظام سلامت هر کشوری می باشد.
اینجانب بر خود لازم می دانم، از تلاش های شبانه متخصصان بیهوشی دانشگاه علوم پزشکی اراک و استان مرکزی که در این روزهای جنگ تمام عیار با کرونا ویروس، از همان روزهای نخست به میدان نبرد آمدند و لحظه ای سنگر رشادت و ایثار را خالی نکردند تشکر و قدردانی نمایم و این روز را به همه ی اساتید، فوق تخصص ها، متخصصین بیهوشی، دانشجویان و همه تکنسین ها و پرستاران بیهوشی و همکاران خوبم دکتر بهنام محمودیه، دکتر بیژن یزدی، دکتر علیرضا کمالی، دکتر هوشنگ طالبی، دکتر سعید رضا سلطانی، دکتر حسام الدین مدیر، دکتر اسماعیل مشیری، دکتر شیرین پازوکی، دکتر حسین حکیم زاده، دکتر علی خانی دخت، دکتر ابوالفضل صفری، دکتر مریم جواهر طلب، دکتر  محمد سیدالشهدای، دکتر فرشته باقی زاده، دکتر یوسف شاه طاهری، دکتر جواد فرخی و همکاران بازنشسته دکتر افسانه نوروزی و دکتر محمد خلیلی و مجموعه تیم بیهوشی استان مرکزی تبریک عرض می نمایم

دکتر سید محمد جمالیان
رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی اراک
۲۴ مهر ۱۴۰۰


( ۶ )

نظر شما :