رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک با همتی بلند و احساس مسئولیت، گام‌های موثری و قابل تقدیری در حوزه سلامت برداشته است

۲۵ مهر ۱۴۰۰ | ۰۹:۲۴ کد : ۲۱۰۵۷ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۸۴۴
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: با توجه به ظرفیت و پتانسیل حوزه سلامت استان باید نگاه ملی و بین المللی داشته باشیم.
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک با همتی بلند و احساس مسئولیت، گام‌های موثری و قابل تقدیری در حوزه سلامت برداشته است

به گزارش وب دا مرکزی، آیت الله دری نجف آبادی در جلسه تکریم و معارفه رییس بیمارستان آیت الله خوانساری اراک بیان کرد: رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک از زمان شیوع کرونا تاکنون  مدیریت خوب و کارنامه قابل قبولی داشته است و دکتر جمالیان با توجه به مشکلات عدیده ای که وجود داشت با همتی بلند و احساس مسئولیتی که دارند، گام‌های موثری در حوزه سلامت برداشته اند که قابل تقدیر است.

وی افزود: با توجه به ظرفیت بالا و پتانسیل خوب استان مرکزی در حوزه سلامت نباید نگاه استانی و منطقه ای داشت، بلکه باید با نگاه فرا استانی و ملی حتی به فکر بازارهای بین المللی و رقابت با مراکز درمانی دیگر کشورها نیز بود.

وی اظهار داشت: در این زمینه و تحقق و رسیدن به این مهم چالش‌ها و مشکلاتی پیش رو است که باید بسیاری از این نیازها را برطرف و امکانات لازم را فراهم نماید.

وی تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران باید به پایگاه درمان در منطقه و بین الملل تبدیل شود و در این راستا هر کس هر چه در توان دارد، باید در طبق اخلاص گذاشته و وارد صحنه شود.

وی افزود: دکتر جمالیان هرچه در توان داشت انجام داد و در این راه از هیچ تلاشی کوتاهی نکرد و پیشرفت و توسعه بیمارستان خوانساری تنها بخشی از اقدامات موثر ایشان و دوران مدیریت وی بوده است.

آیت الله دری نجف آبادی گفت: با توجه به وجود کارشکنی ها و دشمنی دشمنان انقلاب با ملت ایران، شرایط سختی به خصوص در حوزه بهداشت و درمان حاکم است که خوشبختانه ایشان و تیم مدیریتی دانشگاه علوم پزشکی اراک کارنامه قابل قبولی به خصوص در دوران شیوع کرونا کسب کردند.

امام جمعه اراک گفت: در حوزه سلامت از دانشگاه علوم پزشکی به عنوان نماینده دولت گرفته تا بخش خصوصی، تامین اجتماعی، سپاه و البته خیرین حوزه سلامت عملکرد خوبی از خود نشان داده اند و لازم است این وحدت بین آنها همچنان حفظ شود.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی در پایان ضمن تاکید بر جایگاه و اهمیت بیمارستان خوانساری اراک در درمان بیماری سرطان و استان و منطقه غرب کشور، خواستار حمایت و کمک برای برای تکمیل فازهای توسعه ای و تجهیزات این مرکز درمانی شد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک هم در ادامه ضمن تشکر از خیرین در ساخت و حمایت از این مرکز درمانی گفت: خوشبختانه در حوزه سلامت مسئولان استان، علی الخصوص نماینده ولی فقیه همواره پیشقدم بوده و ما را یاری کرده اند.

دکتر سید محمد جمالیان در ادامه افزود: شیوع کرونا شرایط را برای مدیریت مراکز درمانی و حوزه سلامت بسیار دشوار کرده و چالشی جدید به مشکلات قبلی در این حوزه که کم نیز نبوده، افزوده است.

وی خاطرنشان کرد: علاوه بر تأمین و رفع مشکلات حوزه سلامت که متاسفانه استان مرکزی نسبت به سایر استان‌ها بیشتر از آن رنج می برد، می بایست بحران تخت، دارو، سرم، اکسیژن و ... را نیز مدیریت کرده و نگذاریم سلامت همنوعان خودمان به خطر بیافتد.

وی همچنین به سخت تر بودن بیماری و طولانی بودن مراحل درمان بیماران سرطانی نسبت به سایر بیماران اشاره کرد و گفت: این بیماران نیاز به حمایت های خاص و گسترده ای دارند و امیدواریم تا همچنان روند رو به رشد این مرکز ادامه دار بوده و خدمات با کیفیت تری به هموطنان عزیز ارائه شود.

در پایان از زحمات دکتر آذین احمری تقدیر و دکتر پارسا رستمی به عنوان سرپرست بیمارستان آیت الله خوانساری اراک معرفی شد.


( ۴ )

نظر شما :