افزایش ۱۰ درصدی موارد بستری در مهرماه

۲۵ مهر ۱۴۰۰ | ۱۲:۲۴ کد : ۲۱۰۸۶ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۴۳۱
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک از افزایش ۱۰ درصدی موارد بستری در استان مرکزی در هفته سوم مهرماه نسبت به هفته دوم خبر داد.
افزایش ۱۰ درصدی موارد بستری در مهرماه

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر علی علیمحمدی با اشاره به کاهش ۱۴ درصدی تعداد موارد مثبت شناسایی شده در استان مرکزی در هفته سوم مهرماه به نسبت هفته دوم، گفت: تعداد موارد مثبت کرونا در استان مرکزی از ۳ هزار و ۲۶۹ نفر در هفته دوم مهرماه به ۲ هزار و ۸۲۳ نفر در هفته سوم مهرماه رسیده است اما متاسفانه شاهد افزایش ۱۰ درصدی موارد بستری در این مدت بوده ایم.

وی تاکید کرد: تعداد موارد فوت ناشی از این ویروس در هر ۲ هفته، ۳۹ مورد بود و یکسان گزارش شده است.

دکتر علیمحمدی در ادامه خاطرنشان کرد: رعایت پروتکل‌های بهداشتی در اکثر اماکن به شدت کاهش یافته و اگر تدابیر لازم اندیشیده نشود، مجدد در هفته‌های آتی باید تصمیمات سخت و یا اعمال محدودیت‌های جدی اعمال شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک با تاکید بر اینکه کادر بهداشت و درمان استان مرکزی به شدت خسته است و شروع پیک دیگری از بیماری، عواقب خوبی در پی ندارد، گفت: نباید برخی تصمیمات منجر به ایجاد پیک‌های دیگر و خستگی مضاعف کادر بهداشت و درمان شود.

وی در پایان با نحوه بازگشایی مدارس اشاره کرد و افزود: باید شرایط لازم برای بازگشایی مدارس مهیا باشد و خطری دانش آموزان و معلمان را تهدید نکند.


نظر شما :