آلودگی هوا این یار وفادار هوای اراک

۲۵ مهر ۱۴۰۰ | ۱۷:۳۱ کد : ۲۱۰۹۵ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۴۷۵
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک مجددا مردم را به دلیل آلودگی هوا به ماندن در خانه توصیه کرد.
آلودگی هوا این یار وفادار هوای اراک

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر سید محمد جمالیان گفت: متاسفانه روزهای متوالی آلودگی هوا را پیش از شروع فصل سرد سال شاهد هستیم و به عنوان متولی سلامت بارها از مردم خواسته ایم تا در صورت لزوم از خانه خارج شوند و حتی الامکان از خروج از منزل پرهیز نمایند.
وی افزود: متاسفانه امروز هم  هوای شهرستان های اراک، ساوه و شازند آلوده است و بر اساس اعلام مرکز پایش آلودگی هوای اداره کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی هوای شهر اراک ناسالم برای تمام گروه ها و شهرستان های ساوه و شازند ناسالم برای گروه های حساس است.
وی تاکید کرد: براساس اطلاعات دریافت شده از ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوای استان، متوسط شاخص کیفیت هوای اراک در ۲۴ ساعت گذشته منتهی به ساعت ۱۰ صبح روز یکشنبه ۱۴۰۰/۷/۲۵ برابر با عدد ۱۰۷ و کیفیت هوا ناسالم برای گروه های حساس بوده است.
دکتر جمالیان اعداد این ۳ شهرستان را به ترتیت ۱۸۷ /۱۳۷  و ۱۳۳  برای شهرستان های اراک، شازند و ساوه عنوان کرد و از مردم این شهرستان ها خواست، برای حفظ سلامت خود از انجام کارهای پرخطر پرهیز کنند.
متولی سلامت استان در ادامه ذرات کمتر از دو و نیم میکرون را عمده آلاینده مسئول برشمرد و گفت: این ذرات برای سلامتی بسیار خطرناک است و جان مردم را به مخاطره می کشد.
وی در ادامه یادآور شد: آلودگی هوا به همان میزان که در بروز و افزایش بیماری‌های جسمی و مرگ و میر تاثیرگذار است، منجر به آسیب‌های روحی و روانی متعدد می‌شود و شکایت‌های مبنی بر احساس غمگینی، تنش و بیقراری در افراد را بیشتر می‌کند و مشاهده این علائم کیفیت زندگی و رضایت افراد را کاهش می‌دهد.


( ۲ )

نظر شما :